Gå til innhold

Nakkestøtte med integrert dvd-spiller og kobling av denne...

Ranger emnet

crvhonda

Anbefalte innlegg

Hei, er ny her inne og er nokså "grønn" på det jeg skal til å spørre om. Har nettopp kjøpt meg ny bil og skal installere nakkestøtter med integrerte dvd-spillere. Her er pakken jeg tenker kjøpe:

digital tuch skjerm nakkestøtte m/dvd-spiller - Teknikk-Huset.no

Når en har installert disse nakkestøttene, hvordan gjøres det mtp å koble disse til sigarettenneren? Følger det med en ledning som "skjøter" ledningene fra begge spillerne inn på èn, slik at denne kan plugges i sigarettenneren og ungene kan se film på begge skjermene?

Er som sagt skikkelig "grønn" på dette og håper noen kan forklare dette til meg som om jeg var en 10-åring...

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for raskt svar! :)

Det står skrevet på de to nederste linjene på siden deres:

Enkel installasjon. Tar ut originale nakkestøtter, og setter nedi disse, åpner deksler i sete og dra gjennom ledninger. Da er de helt skjult enkelt og greit. Kan koble til i sigarett tenner eller en annen strøm kilde.

Vil det si at det kan gå til h...... dersom jeg kobler dette til sigarettenneren i min 2008 Honda CRV? Da tenker jeg på det du nevner om spenningstilførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hvorfor skulle det gå til h11t? Husk bare å ikke bytte om på polariteten.

Det står; "Kan koble til i sigarett tenner eller en annen strøm kilde" og tolker det da slik at det er opp til deg hvor du vil hente spenningstilførsel fra.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bwana: Mener du sikkerhetsmessig, eller komfortmessig? Sjelden jeg hviler hodet på nakkestøtten når jeg kjører, og jeg både håper og tror at dersom det selges i Norge så må det være godkjent sikkerhetsmessig å bruke disse i bilen. Om kona liker det blir en annen sak :)

Har ikke hentet bilen enda, men den har integrerte dvd-spillere i nakkestøttene allerede. De har ikke blitt brukt, og det medfølger en Alpina DV5207 med trådløse hodetelefoner. Ingenting av dette har blitt koblet, så det ligger fortsatt i originaleskene - og dette ligger milevis utenfor min forstand å koble. Derfor undersøker jeg nå med disse nakkestøttene og kobling av disse.

Takker for svarene så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider