Gå til innhold

A4 1.9 tdi (afn) automatgir problem

Ranger emnet

NSR125

Anbefalte innlegg

Heisann.

Automat kassen min "henger" seg i gir.

Det er verst når jeg har den i drive. Den låser seg i gir og jeg kan bremse helt til den kveles. Når dette skjer, så slurer den ikke ved gasspådrag heller.

Har skiftet ATF olje, filter og pakning.

Jeg startet med og sette den i 3 istede for drive, men nå skjer det i 1,2,3 avogtil. Kan gå dager mellom problemet. Men nå skjer det oftere og oftere.

Jeg fikk en feilkode med Borsch ESI, men jeg fikk ikke noe svar om feilen hadde med automatkasssa og gjøre.

02FD var feilkoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som giroverføringa. men nå skal jeg ikke si så mye om dette da jeg ikke har så mye peil på automaten på disse bilene, men som sagt høres det ut som det er overføringen,husker ikke helt hva denne eksakte delen heter men har vært litt borti det før. har du skjekket olja i kassa? det kan også være problemet da det er "av og til problem"

-Audi S6 2.2T 1997 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som giroverføringa. men nå skal jeg ikke si så mye om dette da jeg ikke har så mye peil på automaten på disse bilene, men som sagt høres det ut som det er overføringen,husker ikke helt hva denne eksakte delen heter men har vært litt borti det før. har du skjekket olja i kassa? det kan også være problemet da det er "av og til problem"

Kan gått hende. Jeg er ikke noe automatgir spesialist =) Er det den magnetventil greiern? har hørt noen prater om en magnetventil. Må jeg ut med kassa for og skifte den eller nåes den fra utsiden av kassen?

Har peilet kassen, og den er der den skal =( Var det første jeg skjekket! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen jeg kan tenke meg som gjør at den kveles ved stans er at lock-up funksjonen feiler.

Hvis jeg husker rett skal denne aktiveres når 3. gir legges inn, men er ikke helt sikker.

Nå er jeg heller ingen kløpper på automat, men du kan slå på tråden til RATS i Østfold, de har ett godt rykte på seg.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider