Gå til innhold

Gassen som hang seg opp? Audi a6 2.6

Ranger emnet

vegard19

Anbefalte innlegg

Er mere 1300-1400 omdr sånn ca.

Dette skjer vær gang ved kaldstart og hvis jeg kjører med en gang uten at jeg har tålmodighet til å la den stå stille i par min.. Så ruser den seg skikkelig i det jeg skal gire.

Noe rart må det jo være?

Siden dette gir seg hvis bilen står i noen minutter på tomgang etter oppstart

Endret av vegard19

Bmw 316 (e36) R.I.P

Bmw 320 (e36) Solgt

Nissan Primera (p11) Solgt

Audi 2.6 (a6) 95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Tror du jammen ikke dette skjedde med min 2.6 nå på vei til jobb. Etter gasspådrag ruste den seg til 3000rpm. En klassisk "gassen hang seg opp". Etter 1 min datt den ned og vekslet mellom 1000-1200rpm. Loopey idle. Jeg skal ta en feilkodescan først, så prøve å ta at batteriet i ettermiddag. Om det ikke hjelper får jeg sjekke etter falskluft.

Håper dette ordner seg!

EDIT; startet bilen nå og jammen var den frisk igjen! Rare greier. Sikkert pga det var -13C og mandag..

Endret av Remulade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jeg ikke er alene der da remulade hehe..

Jeg har aldri tatt feilkodescan på dette siden jeg ikke har diagnoseutstyr som fungerer.. Men har prøvd å koble fra batteriet par turer uten hell!

Lei at den ruser seg hele tia ved kaldstart. Er jo helt umulig å kjøre med.

Endret av vegard19

Bmw 316 (e36) R.I.P

Bmw 320 (e36) Solgt

Audi 2.6 (a6) 95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, et spørsmål. Jeg skrudde av tomgangsmotoren for å rense den, men "stempelet" i midten satt så inn i h***** fast? Måtte bruke tang for å dra den ut og dytte inn. Det skal da umulig være så tungt? Det rare er at min tomgang er helt perfekt både ved kald og varm motor nå så regner med regulatoren fungerer?

Slik er min :

photo110313154246.jpg

Og i tillegg renset jeg veivhusvent-rørene på hver topp. Full av gul kondens/gugge. Måtte blåse i enden av røret og plopp sa det og en blobb føk ut. Guffent dritt!

photo110313152314.jpg

Inni V6 boksen :

photo110313152327.jpg

photo110313152332.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, et spørsmål. Jeg skrudde av tomgangsmotoren for å rense den, men "stempelet" i midten satt så inn i h***** fast? Måtte bruke tang for å dra den ut og dytte inn. Det skal da umulig være så tungt? Det rare er at min tomgang er helt perfekt både ved kald og varm motor nå så regner med regulatoren fungerer?

Husk at din ISV er en stepper motor, ikke PWM som på R4 og R5. Får håpe du ikke har tatt knekken på den...

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med den ISV er jeg usikker på. Husker ikke helt ossen det var når jeg prøvde og rengjøre min... Men den skal vel ikke sitte så forferdelig som du sier? sikkert en grund til at den ikke fungerer opptimalt dette med tomgangen.

Ja var en del gugge der ja.. sku nesten tatt en titt på det greiene der selv når jeg for rota meg til det hehe.. Skader vel ikke å rengjøre trur jeg ;) Takk for tips å bilder Remulade :)

Bmw 316 (e36) R.I.P

Bmw 320 (e36) Solgt

Audi 2.6 (a6) 95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider