Gå til innhold

1.9 tdi glødeproblem, og nødmodus..

Ranger emnet

loopen

Anbefalte innlegg

Har en 2002 mod caddy med 1.9 tdi som ikke er helt i form.. når den er kald, stått et døgn ca, så gløder den med en gang, og starter og går normalt, helt til den blir litt varm. da går den bare opp til 2000 omdr ca, så fusker den, å blåryker.. fortsetter og gå på tomgang, så går den over til nødmodus når den er blitt skikkelig varm, ca 70 grader..

Når jeg da stopper den, så slår verken gløding, eller diselpumpen seg inn..

Står med tenningen på opptil et minutt, før glødelampa blinker, å da starter den med en gang..

Hele problemet begynte med at det tok en stund før glød og diselpumpe slo inn, iløpet av en par start og stopp, så ble den helt død. slo av og på tenning i 3 kvarter før den tilslutt startet..

Har prøvd flere forsøk med diagnosetest, men får ikke kontakt med hjerne i bilen..

Har også målt spenning på pol 1,2,27,28 på hjerne og alt er som det skal være..

Har også prøvd å byttet hjerne, men ingen forskjell..

Noen som har et forslag til hva som er feil?

Blir snart tippet på sjøen denne bilen nå.. så hadde vert kjekt me noen gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå et rele i bilen med nr 109, prøvde og bytte det ut med det som sto i, men ingen forsjell.. men meget muli det er gåent det også siden det lå der.. releet slår inn når jeg slår på tenninga, men det blir forferdelig varmt etter motoren har gått en stund, skal se om jeg får ordnet et nytt og prøvet det i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd og bytte det releet, glødet med en gang, og startet.. et lite tøtch på gassen så gikk den rett i nødmodus.

stoppet den, og da funket ikke glødingen og diselpumpen igjenn. prøvde lenge, men ikke noe tegn..

Prøvde diagnosetest, men fikk ikke noe kontakt nå heller.

Andre forslag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Problemet løste seg selv helt uten videre, foruten at glødelampen blinker..

Så plutselig en dag, stoppet motoren, glødelampen sloknet og nå er det helt livløst..

Har prøvebyttet alle releer. har målt spenning ut fra tenningslås, og har byttet sikringsboksen.

har og sjekket spenning på hjernen.

Fremdeles ikke tegn til liv. Kan dette evt være problem med et jordingspunkt?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider