Gå til innhold

Quick fix av rustne kanaler?

Ranger emnet

moarlow

Anbefalte innlegg

hei, jeg og en kamerat skal kjøre på rudskogen til helga, men etter en sjekk på bilen så er vell egentlig kanalene borte.. bilen skal kjøres i vinter og så vrakes, så er ikke så veldig interessant å koste på bilen alt for mye. derfor lurer jeg på om noe har en ''quick fix'' for at det skal se greit ut, bør ikke være bra så lenge ikke andre ser at hele dritten er borte :P

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det masse hull, eller er hele driten rusta bort? du kan jo stikke på lokale skraper og kjøpe noen kanaler, skjære ut de gamle og poppe fast de nye med tectyl i mellom, eller så kan du lime de fast, husker riktignok ikke hvilket lim du kan bruke. hvis du limer bør dette være i kombinasjon med at du popper den fast.

- Volvo 242 B19 1978 (solgt)

- Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det masse hull, eller er hele driten rusta bort? du kan jo stikke på lokale skraper og kjøpe noen kanaler, skjære ut de gamle og poppe fast de nye med tectyl i mellom, eller så kan du lime de fast, husker riktignok ikke hvilket lim du kan bruke. hvis du limer bør dette være i kombinasjon med at du popper den fast.

hvor mye tror du det koster for et sett med kanaler da? de er nemlig borte 3/4 av veien :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må være den mest jalla løsningen jeg noen sinne har hørt om, men kjør på, pakk det hele inn i glassfiber og tectyl steinsprut beskyttelse :P

jalla er fint når det ikke skal brukes annet en å ødelegge resten av bilen haha:P neida.. hadde vi prøvd å få bilen eu-ok en gang til så hadde vi investert i ny kanaler.

begynner med å kappe bort restene av det som en gang var kanaler i morgen, så kan jeg ta noen bilder å vise hva jeg mener med at de er borte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare husk at kanalene er endel av bæringa i bilen... spesielt om dere skal på rudskogen og denge....

Tenker ikke på bilen, men dere som skal kjøre den når den plutselig ikke oppfører seg som dere hadde tenkt, fordi glassfiber og 2"4" ikke gjør jobben med å holde karossen stiv sånn som stålprofilen "kanal" skal gjøre...

Nå er jeg sikkert skikkelig kjedelig, men la gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har strengt talt sladda å herja noe grådig med bilen i vinter uten at jeg har lagt merke til noe ulumskheter i oppførselen til bilen,grunnen til at den skal jallamekkes er at det bare skal se bra ut. På den ene siden er kanalen helt borte halve veien nedover, mens på andre siden ser det "greit" ut, er gjennomrustet men ikke noe problem å få det til å se bra ut.

Hadde jeg brydd meg om bilen så hadde jeg lagt litt mer tid og penger i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider