Gå til innhold

Parkbrems 2006 Passat 2.0 FSI

Ranger emnet

Lutador

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et problem med min passat.

For en stund tilbake fraus (trur i alle fall det var det den gjorde) parkbremsen på bilen min. Satt då med bilen på i en 15-20 minutt og prøvde å løsne den av og til heilt til den kom.

Nå skjedde det igjen for ei stund sida og eg har prøvd metoden over uten hell et par ganger.

Manualen sier selvsagt at eg skal ta det til et VW verksted..

Noen som har tips? Er den sannsynligvis fryst? Andre ting?

Tilbakemeldinger/råd blir hjertelig mottatt, er litt kjipt å vere uten bil:/

Håper noen kan hjelpe:)

Edit: Hører lyden fra parkbremsen og kjenner feedback i bremsepedalen som om den løser grepet, men bilen står fast visst eg prøver å kjøre. Har ikkje løsna klutchen masse, men vil ikkje gje meir gass i tilfelle....

Endret av Lutador
Meir info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut ifra at du har elektronisk håndbrekk på din, det kan forekomme problemer med disse. Mest sannsynlig henger den på en side. Ta en diagnose slik at du vet hvilken side det gjelder og du kan bytte motoren som betjener parkbrems (enkelt å bytte, sitter skrudd på caliper). Sjekk først om det kun er dårlig kontakt eller en sikring som er defekt

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det ikkje til sjølv. Bestilte berging og fekk den på verksted. Høgre motor var defekt. 4 lapper :/

kun motoren eller hele kaliperen med motor? for at 4 lapper er vel billig. måtte bytte venstre side på min for en uke siden, møller ville ha 7200 for å bytte hele kaliperen. gikk på garantien som jeg hadde heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider