Gå til innhold

Audi 80, 2.0 - Startproblemer etter kald periode

Ranger emnet

Omegadriver95

Anbefalte innlegg

Dette er snakk om en : Audi 80, 2.0 - 93 mod..

Min far fikk problemer med sin bil da han skulle på jobb.. den gikk slettes ikke normalt, å den gikk ikke godt.

da han skulle hjem fra jobb ville den ikke starte engang, å nå må han bruke bilen min.

Audi'en har alltid vært helt '' Goofy '' ( godt rart ) da det er under 12-15 minus.. men den bruker og starte, men går jævla rart.. hoster og harker gjør den, for og sette ord på hvordan det låter...

prøvd kondensfjerner, alt ser ut til og være greit ellers..

så noen råd, tips eller lingnende tas gjerne imot! :)

- Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke feilsøkt så mye, da jeg ikke gidder å stå ute å fryse fingra av meg :P

den oppfører seg rart, kun når det er under 10 minus.. å den får bensin..

Har ikke sjekka gnist på pluggene eller noe sånt, men kan da ikke skjønne det er noe feil der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk verdi på blå temp-giver på toppen, skal være ca 6000 ohm ved 0 grader, 2500 ohm ved 20 grader og 250 ohm ved 90 grader. Sjekk også at slangen fra eksosmanifolden og opp til filterhuset er på og i orden, samt at defrosterspjeldet legger over til varmluft når motor startes. Du kan også lese ut feilkoder. Du skriver ikke om motoren er en Monomotronic eller innsprut, derfor ikke enkelt å svare mer detaljert.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar Quattro73!:)

var kansje litt lite informasjon om selve motoren kansje.. er innsprut ja! :)

Skal sjekke det du sa, i morgen eller neste dag! så får jeg prøve å finne ut hva som feiler den. :)

Takk for eg ganske så bra svar ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet under er av en innsprut-motor type Digifant, men sensorene er plassert likt på din selv om det er K-Jetronic. Bytte av lambda og tennplugger samt pluggledninger med tilbehør kan også hjelpe, gjerne på tide om det er fra dag 1 :)

TempECUCLTR4.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk aldri testa det du sa.. :)

satt meg inn i bilen å vrei om på nøkkelen, å den starta å gikk helt rent på tomgang, og den gikk som den skulle ved gasspådrag :)

så får vel bare krysse fingra for at det ikke oppstår noe problem senere med bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider