Gå til innhold

Bytte toppdekselpakning - skal klavetetning av?

Ranger emnet


4pekatt

Anbefalte innlegg

Ja, den skal ut og ny toppdekselpakning (I GUMMI) monteres etterpå, der henger denne fast i pakningen. Husk også å skifte alle pinneboltene, du skal med gummipakning ha de uten krage.

Helt bak på toppen er det er halvmåne i gummi, også denne skal bort da den erstattes av gummipakningen.

 

Og, teknisk forum brukes kun for tråder som ikke er merkespesifikke, din havner under VW ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

 

Jeg fikk denne toppdekselpakningen på mekonomen, etter at de fikk registreringsnummeret mitt - så jeg tror jeg har fått rett pakning.

 

Hvor får jeg tak i nye pinnebolter? :/

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man kjøper toppdeksel-gummipakning på Møller så pleier de være flinke til å spørre om du også trenger nye pinnebolter, noen ganger følger det også med pakningen. Pinneboltene får du på Møller, mulig Mekonomen også har. I verste fall kjøper du en M6 gjengestang i rustfritt stål og kapper i biter like lange som dine pinneboltene er. Ha to muttre innpå før du kapper og skru de av etterpå, får da bort skjegget etter kappingen. Om ikke kan det være vanskelig å entre muttre. Kapp med baufil, ikke vinkelkutter.

Endret av Quattro73
Rettskriving ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik toppdekselpakning har du i dag, i kork med løs kamklavetetning.

 

Artccc_026198025c.jpg

 

På ny toppdekselpakning, i gummi, så henger denne tetningen fast i pakningen.

 

051103483A.JPG

 

Og som du ser, dersom pinneboltene ikke byttes så vil du aldri kunne tighte dekselet ned slik at det presser på pakningen, med det resultat at det er åpent rett ut og oljen kommer rennende ;)

 

Slik pinnebolt har du nå.

 

stud.jpg

 

Og slik må du ha med ny pakning. Men som sagt, gjengestang gjør samme nytten ;)

 

n10186301.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig :)

Men en nærmere titt på pakningen avslører at den ser ut til å være laget for de pinneboltene som hører til korkpakningen.. :)

6A4632BD-5929-4602-9B36-08E0D0A6EA8A-5034-0000075C92FC6653_zps89e49991.jpg

 

Bare legg merke til utrigningen rundt hullene :)

Hva tenker du om det?

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår