elling10 Skrevet Februar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2013 Noen som kan fortelle meg hvordan bytte tennplugger ? Tok av plast dekselet over motoren, ser pluggene men de ligger veldig vankelig plassert. Golf V 2006 modell 1,6 / 102 hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2013 Siden du ikke oppgir motorkode så hjelper det med bilder ;) Noe alá dette? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elling10 Skrevet Februar 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2013 Motorkode BGU / BSE / BSF i følge Mekonomens nettside. Bildet du la ut ligner, ja.......... Har ikke bilen her nå, men kan legge ut ett bilde senere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2013 Dersom du har en 3-åring som er veldig sterk i klypa så går sikkert dette greit;) For alle oss andre er disse et skikkelig hel..e - i alle fall første gang til man har fått ordnet egnet verktøy og rutine. Du trenger: En lang spisstang med bøyd tupp eller helst en "klo" på tuppen for å ta av plugghette. Pluggnøkkel med universalledd og forlengere til ditt 3/8" pipesett. . . . så går det sikkert greit (om det ikke er barn i nærheten som kan høre dine banneord) - - - og så snakkes vi igjen når du skal skifte fordelerlokk :) -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elling10 Skrevet Februar 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2013 Bilde av min bil. [ATTACH]36653[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2013 Gjort på under 10 min. Du kan bruke en lang flattrekker til å vippe opp plugghettene med. 3/8" skralle, forlenger, u-ledd 16mm pluggpipe. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elling10 Skrevet Februar 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2013 Går det med denne ? http://www.biltema.no/ProductImages/12/large/12-018_l.jpg Gjort på under 10 min. Du kan bruke en lang flattrekker til å vippe opp plugghettene med. 3/8" skralle, forlenger, u-ledd 16mm pluggpipe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Nei. Kjøp Tennpluggnøkkelsett - Biltema og Universalledd - Biltema Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elling10 Skrevet Februar 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Tusen takk for hjelpen , tar turen til Biltema på mandag, så blir det spennende å se om jeg får det til :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
båten Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Du må nok av med grenrøret for å komme til de 3 siste pluggene. Samme d..ten som BFQ motoren i Skoda. Pluggene er 1 mm for lang til å få av/ut uten demontering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 (endret) Jeg har skiftet plugger på Skoda med BFQ motor også - uten å ta av grenrøret. Rett verktøy er viktig. Om man tar av grenrøret så skal muligens noen pakninger byttes. Med grenrøret ute kan man få rengjort skikkelig i rundt pluggene. Vanskelig ellers. -- Endret Februar 17, 2013 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elling10 Skrevet Mars 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2013 Tusen takk for hjelpen. Med dette verktøyet var jobben gjort på ett blunk :-) Nei.Kjøp Tennpluggnøkkelsett - Biltema og Universalledd - Biltema Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg