bilamatøren Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Hei! Fikk nettopp fikset bilen min og fikk satt på en ny frontplate. Litt senere la jeg plutselig merke til at frontlysene ikke fungerer?! Lysene bak på bilen fungerer, samt. bremselys. Blinklyset fungerer også på sidene og bak, men ikke foran. Dessuten, blinker de mye fortere enn normalt. Regner med at dette er fordi han som reparerte bilen kom borti noe under, siden han måtte demontere mye foran da han satt på frontplaten. Uansett, er det noen som vet hvordan jeg fikser dette selv? Han som gjorde det kommer ikke tilbake før mandag, og kjedelig å ikke ha bilen i helgen.. Takk for raske svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Sjekk at alle pærer er hele, sjekk at kontaktene på lampene sitter i, sjekk sikringer. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilamatøren Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Ja, sjekket alt dette - klarer ikke se noe feil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Hvis det ikke virker noenting på noen av sidene, hverken park,blink, nær eller fultlys så må det være en fellsnevner på det. Finner du kontakta som går inn på lykta da? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilamatøren Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Blinklysene på siden fungerer, bare blinker litt fort. Bak fungerer også alt. Men i front er alt mørkt.. Bilen min har en hovedkontakt som går inn i hver av de to lyktene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Har du sjekket med han som fikset fronten - kanskje han bør se på det igjen? Kanskje han har har koblet fra noe? Om vi her skal gi mere detaljerte tips, må du i alle fall fortelle hvilken Polo du har, Årsmodell ? -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilamatøren Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Nei, det som var problemet. Men må selvsagt få hørt med han i morgen. Må jo være det som er grunnen, er bare så ergerlig.. Har en Polo 1,4 , 99modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Det er en 19-pins kontakt foran til venstre i motorrommet som har forblindelse til lysene i fronten. Trolig denne som har vært koblet fra i.f.m. arbeid på fronten. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilamatøren Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Jeg skjønner :) Men dette er vel ikke noe jeg kan få gjort noe med? Utenom, å se at alt står ordentlig i og lignende. Får heller høre med han som ordnet på dette, i morgen :) Men takk for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Når du ber om hjelp, og vi bruker tid på å finne informasjon som kan hjelpe deg, så synes jeg du burde umake deg med å ta med lommelykta ut og kikke under panseret og se om du kan finne en stor løs kontakt med mange pinner som du kan plugge sammen med et tilsvarende løst motstykke. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilamatøren Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2013 Ja, jeg har jo selvsagt vært ute å sett. Både under bilen og i motorrommet osv.. Jeg klarer ikke å se noe som er feil, alt ser ut til å være festet og slik det skal være. Det som er poenget mitt! Jeg spør fordi dette er et bilforum, har ikke særlig peiling på bil. Men så mye som å gå ut å sjekke forstår jeg at jeg må. Eller, dersom noe er løst og ikke står i skjønner jeg jo at det er en feil. Men poenget er at alt visuelt ser ut til å være i orden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg