Gå til innhold

Spørsmål om turbo/dumpventil A4 1,8T

Ranger emnet


tic`n

Anbefalte innlegg

Har akk kjøpt en 95mod A4 1,8T.

Har et par spørsmål om turbo/dumpventil på denne.

For det første så sitter det resirkuleringsventil på denne, men har en litt grommere "vanlig" friluftsventil som jeg har lyst til å sette på.

Har søkt opp litt på nett,og funnet litt for og imot. Det jeg enkelt vil vite, er om det er best og ha resirkuleringsventilen eller om motoren fungerer greit med den andre?

 

Mitt andre spørsmål har muligens også litt med ventilen å gjøre.

Turbotryksmåleren min ligger på ca -0,6 før jeg gir på gass. Har suselyd ved pådrag opp til 0 og den dumper luft.

Er mer vandt med at de andre turbobilene jeg har hatt, så har ikke dumpventilen sluppet luft for jeg har kommet OVER 0 på måleren.

Er dette riktig, eller kan det hende at ventilen min skulle vært strammet opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår