Gå til innhold

Bygge 240 T5 eller T6?? Erfaringer??

Ranger emnet


omhovden

Anbefalte innlegg

Hei. Leker litt med tanken om prosjekt...

 

Lest om de av dere som har bygget med 193hk motoren...

Men er det mulig å få det godkjent å bygge med 225hk T5 eller T6.?

 

Hva/hvordan har dere gjort med understell, avstiving/forsterkning av karosseri.?

Hvor mye tåler org 240 chassi og understell.?

 

Ja, sett det er mange svensker som har bygget både T5 og T6 i 240,

Men er det noen her med erfaringer.?

 

Budsjett som må til.?

 

Kom hjerne med all informasjon som dere hvet;). Setter eg pris på:)

 

Ta utgangspunk i fri kostnadsramme;)

Har i første omgang tenkt bil med skilter... Men vurderer å dra det helt

Ut med fullt "bane oppsett"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med tanke på at det er ventilerte bremseskiver og at disse er farbrik godkjente med 220hk, så tviler jeg på at du MÅ gjøre noe med oppstiving om du skal ikke skal ha mer enn 220hk.. ;)

har selv ganske lyst til å bygge T5 maskin i min, men vet ikke om man får det godkjent...

 

Vurderer å bygge med 193hk og godkjenne med dette....

Så bruke samme blokk og topp og trimme denne... hva er maksimalt man kan tyne ut av disse motorene.?

Hva er fysisk forskjell på t5 på 225 og 193hk..?? bare effekt eller andre ting..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du trimmar opp B5254t så kan sylinderveggen sprekke. Dei ulike utgavane har ulike kompresjonsforhold, turbo og hjerne. Tallet etter t"en indikerar dei ulike utgavane. Den siste utgaven t12 har mindre volum enn dei andre, t12 har 2,497 liter. Mens dei andre har 2,521 liter. T2 har 8,5:1 i kompresjonsforhold og t4 har 9,0:1 i kompresjonsforhold. Men t6 har igjen 9.0:1 i komresjonsforhold.

T2 har vvt.

Er det B5254t du har tenkt å bruke, eller er det B5244t, eller er det B5234t.

Litt om dei ulike motorane som har blitt kalt T5.

B5234T 850 HPT 225hp

B5234T1 1997 850 T5 HPT 222 hp

B5234T3 1998-2000 T5 HPT 236 hp, 2001-02 C70 T5 236 hp, 2001-03 S60/V70 T5 247 hp

B5234T4 1997 850R HPT 250 hp

B5234T5 1997 850 T5R HPT 240 hp

B5234T6 1998 V70R HPT 236 hp

B5234T8 1998-99 V70R HPT 250 hp

B5234T9 2003-04 C70 HPT 246/242 hp

B5244T 2001-02 C70 LPT 190 hp

B5244T2 2000 V70R HPT 261 hp

B5244T3 2001-02 LPT 197 hp

B5244T5 2005-06 HPT 256/257 hp Dual VVT

B5244T7 2003-04 C70 LPT 200/197 hp

B5254T 1997-00 LPT 190 hp

B5254T2 2003- LPT 208 hp Dual VVT

B5254T3 2004- S40/V50 T5 HPT 218 hp

B5254T4 2004-07 S60R/V70R 300 hp Dual VVT.

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B5234t har ei boring på 81mm, mens B5254t... har ei boring på 83mm.

Viss du skal har opp mot 600 hk bør du gå for T6 B6304t... eller finne ut kva Noble har gjort med Volvo og Yamaha B8444s. Den fins i S80, XC90 og Noble sin m600.

 

Litt om kva Noble har fått gjort. Dei har også heilt sikkert fått bytta ut alle dei fire kammane også.

Og så er det montert twin clutch.

http://www.racing24news.com/sport-cars/noble/m600-2010

http://www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=2&fID=1&tID=186478

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår