Gå til innhold

e200 cdi, tett dieselfilter, defekt diesel pumpe?


sjarmedes1

Anbefalte innlegg

Dette gjelder da min E200 cdi. Jeg kjørte en kveld så stoppet parkerte den, neste morgen ville den ikke starte.

Jeg merket ikke noe fjusking da jeg kjørte den. Så jeg skrudde av toppdekselet å merket

at det var fullt av koks rundt dyse nr1(lengst ifra radiatoren) Jeg prøvde å file mens jeg hadde noen å se etter lekkasje under filing.

Det sprutet diesel opp fra feste til dysen. Jeg skrudde opp dysen og fant ut at det var kobberskiven som var gåen.

Jeg gjorde rent nedi der dysen sto, å satt i dysen med en ny kobberskive. Jeg luftet dysene. Men har enda ikke fått start.

Jeg skrudde opp dieselfilteret og det så greit ut. jeg fylte det opp med diesel igjen å skrudde på lokket. Så har jeg byttet en retur

slange som går fra dieselfilteret og til dieselpumpa foran. Jeg satt på en blank slange for å se om det kom diesel igjennom.

Det gjør det ikke fordi det står en luft boble i den helt i ro.

 

Er det noen som har samme problem? evt. noen som vet hva det kan være?

Bilen er en 2000 modell og har rullet 430.000km

Endret av sjarmedes1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår