Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av forsterker?

Ranger emnet

Sonic10

Anbefalte innlegg

Ser bilen min har 2 6x9 høyttalere i hatthyllen, og tenker å sette 2 Pioneer TS-W304R istede for høyttalerne dær.

Hvilken forsterker trenger jeg da?

Specs på Pioneer.

Maks effekt 1300 Watt

Nominell inngangseffekt 300 Watt

Impedanse 4Ω

Følsomhet 1W/1m 95 dB

Monteringsdybde 134,5 mm

Anbefalt kassestørrelse (lukket) 35,4 liter

Anbefalt kassestørrelse (portet) 42,5 liter

Bassrefleksrør 1 x 3" / 178 mm langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp Pioneer, og dropp høytaler bak. Pioneer lager ikke sååå gode høytalere + halve prisen er for Pioneer merke. Og bass høytaler i hattehylle? Det vil vel riste, og bråke bra vel?

Start heller med de høytalerne du har forran. Finn ut hvilke str de høytalerne er, og få tak i noen gode høytalere. (Focal, Gladen f.eks er gode høytalere) Om du vil gå et steg videre, noe jeg synes du burde da du først driver der er å dempe dører. Det hjelper mye på lyden

Da det er i boks, så legg gjerne opp ny, og tykkere høytaler kabel. 2x1.5mm², eller helst 2x2.5mm² til en forsterker.

Du vil ikke angre ;)

Endret av TKarlsen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp Pioneer, og dropp høytaler bak. Pioneer lager ikke sååå gode høytalere + halve prisen er for Pioneer merke. Og bass høytaler i hattehylle? Det vil vel riste, og bråke bra vel?

Start heller med de høytalerne du har forran. Finn ut hvilke str de høytalerne er, og få tak i noen gode høytalere. (Focal, Gladen f.eks er gode høytalere) Om du vil gå et steg videre, noe jeg synes du burde da du først driver der er å dempe dører. Det hjelper mye på lyden

Da det er i boks, så legg gjerne opp ny, og tykkere høytaler kabel. 2x1.5mm², eller helst 2x2.5mm² til en forsterker.

Du vil ikke angre ;)

Hei, jeg tar rådet ditt om å bytte ut orginalhøyttalerne i første omgang.

Jeg tenkte å montere Rockford Fosgate Prime R1693 i hattehyllen.

Montere Rockford Fosgate P1652S i dørene framme og diskantene oppe ved viduet.

Spilleren Pioneer DEH-2500UI.

Hvilken forsterker trenger jeg for å drive disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen grunn til jeg valgte merke, de var sånn passe billig og har fått inntrykk at de spiller bra.

Det står orginalt 2 6x9 i hattehyllen i bilen min, og jeg tenkte i første omgang å fornye orginalanlegget.

Har bestemt meg at jeg ikke vil ha sub bake i bilen, og heller kjøpe et greit frontsett og 6x9 bake.

Men hvis du har noen tips angående produkter så er jeg åpen for det. :)

Mvh Tord

Lenke til kommentar
Del på andre sider