Gå til innhold

Problemer med min 1992 VW Transporter 2.4D! Bråker på tomgang!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg kjøpte meg en 1992 VW Transporter 2.4D ut av jobben min for 4000kr,

har problemer med at motoren bråker veldig på tomgang, har vært under bilen å sett litt, funnet ut at bilen har rust hull på monofoilen, og noen små rusthull rundt på eksosanlegget, men tror ikke det er det som er problemet.

Men har også funnet ut at tidligere eier av bilen har brukt startgass om vinteren pga dårlige glødeplugger. så vet ikke om motoren er totalt ødelagt pga han har brukt startgass, men jeg vet ikke?

Men lurer på om det er noe som kan skiftes på motoren som gjør at den ikke bråker så veldig på tomgang og når jeg kjører den?

Bilen henger også en god del på gasses også, så den holder samme farten om jeg slipper gassen så henger den litt på gassen en liten stund.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre for at bilen ikke skal henge på gassen?

Men ønsker å få vite litt om hva jeg kan gjøre for at bilen ikke bråker så veldig på tomgang?

Mvh VolkswagenSebMyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: Dersom det er hull i manifoild eller eksosanlegg, vil bilen bråke (vesentlig) mer!

Hvis du skal ha bilen, ville jeg fikset dette først, uansett.

Hvis bilen starter og går greit (bortsett fra at gassen henger), vil jeg tro at motoren er i orden og at startgassen ikke har ødelagt noe. Når det er sagt, er det vel ikke særlig bra å bruke startgass på diesel, tror jeg. Andre som har mer peiling på disse motorene bør vel svare mer inngående på dette.

Når det gjelder problemet med at gassen henger vet jeg ikke hva slags overføring det er til gassen? Hvis det er wire *kan* det hjelpe å smøre denne, eventuelt bytte wiren hvis den har fliset seg opp.

Er gass overføringen laget med stag vil jeg tro det kan hjelpe med litt smøring i alle ledd, eventuelt bytte noen foringer/opplagringer i leddene til staget dersom disse er veldig slitte.

Må innrømme at jeg ikke har veldig peiling på akkurat denne type bil spesielt, men dette er nå de tankene jeg gjør meg.

Lykke til!

Mvh movikong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg kjøpte meg en 1992 VW Transporter 2.4D ut av jobben min for 4000kr,

har problemer med at motoren bråker veldig på tomgang, har vært under bilen å sett litt, funnet ut at bilen har rust hull på monofoilen, og noen små rusthull rundt på eksosanlegget, men tror ikke det er det som er problemet.

Men har også funnet ut at tidligere eier av bilen har brukt startgass om vinteren pga dårlige glødeplugger. så vet ikke om motoren er totalt ødelagt pga han har brukt startgass, men jeg vet ikke?

Men lurer på om det er noe som kan skiftes på motoren som gjør at den ikke bråker så veldig på tomgang og når jeg kjører den?

Bilen henger også en god del på gasses også, så den holder samme farten om jeg slipper gassen så henger den litt på gassen en liten stund.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre for at bilen ikke skal henge på gassen?

Men ønsker å få vite litt om hva jeg kan gjøre for at bilen ikke bråker så veldig på tomgang?

Mvh VolkswagenSebMyr.

Jeg har lik bil og har funnet mye interessant her:

vwbus.no ? Vis forum - T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider