Gå til innhold

En av de peneste 240'ene jeg har sett!

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

Dette er en av de peneste 240'ene jeg har sett. 240 kan være en pen bil den også av og til! :)

240brett1024_2.jpg

Bra specs..

Fakta Den blå faran:

Ägare: Henrik ”Dirtrider”. Medlem i http://gasa.mer.nu.

Bil:Volvo 242 dl Turbo årsmodell 1975 ombyggd till Classicutförande a´la 1992

Motor: Volvo B230FK 1996, radfyra på 2,3 liter (Volvo 940 LPT årsmodell 1996).

Topp: 531:a (8v), portade kanaler och förbränningsrum. Olika kamaxlar, dubbla ventilfjädrar samt aluminiumbrickor. Mirafräst och planad av Motorteknik i Västerås.

Block: Nya lager och packningar, H-profils stålstakar, standardvev. Keramik- och grafitbehandlade standardkolvar. Standard kolvringar.

Portat grenrör, lastbilsintercooler. Modifierade Bosch LH-Jetronic 2,4 från Volvo 940 årsmodell -91/-95. Spridare från Volvo V70 R AWD –98 och en progressiv BTR (bränsletrycksregulator) för att stressa upp soppatrycket. Lastbilsintercooler moddad av Roger och ett stort KN-luftfilter. Garrett T03/T04 hybrid turbo. 3” avgassystem med en ljuddämpare.

Transmission: M90 växellåda från Volvo 940 –97. Hydraulisk koppling manövrerad med 740 turbodelar och en hård tryckplatta från Sachs samt en stum lamell från KG trimning. Kortad och förlängd 740 turbo kardan med moddad 240 växellådsbalk.

Originaleffekt: 135 hästar.

Nuvarande: Över 250 hästar.

Bäst noterade tid: 402 m :13,09 s, 169 km/h samt 201 m: 8,06 (Tullinge, Stockholm). 0-100: 4,95 s uppmätt med G.tech.

Kaross/chassi: Framvagnen: kortade hårda gasdämpare, standardfjädrar. Förlängda fjäderben 23 mm krängningshammare. Negativ camber. Bakvagn: 1031 axel från Volvo 260 upphängd i ställbara stag med uniballs och nylonbussningar. Framflyttad ca 1,5 cm. Hårda gasdämpare Kilén sänkningsfjädrar. Dana lamelldiffbroms, 3,54 utväxling.

Fälg: JP MK 18: 17”x8,5” , JP: 17”x7,5” samt JP MK 19: 15”x6,5”.

Däck: Goodyear Eagle F1 225/45. och Yokohoma Advan 032R 205/50.

Projektkostnad: Ca 120-130 000 kr + lite växel.

Utställningar: Sollentuna 16-17/11- 03.

Link

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

allrighte specs, men utseende messigt så er den jo så godt som orginal.. eneste jeg ser som er forandret er felger og soting.

Også har han chrome lister over fangeren, mens han har svarte lister langs sidene.. Burde vært enten eller...

Men jeg hadde jo ikke sagt nei takk til den bilen :D :D

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Dette er en av de peneste 240'ene jeg har sett. 240 kan være en pen bil den også av og til! :)

[

altså..

jeg har sett tusen ganger finere 240'er..

en del ting som jeg ville endret på denne:

*fjerne chrome list rundt frontruten

*fjerne chrome grill

*fjerne chrome lister over frontlyktene

*fjerne chrome lister over fangerene

*fjerne chrome nøkkelhull

*fjerne chrome dørhåndtak

*lakket fangerene

*fått hvite blinkers bak, evnt 740 90' baklys

ellers er felgene (jp mk) pene, samt den er senket passelig (ca. 45-50mm?). speilene er lakket, nyere fangere, nye euro fronten, 86'-> skjermblinkers og 240 vingen(?)

jeg ville ikke si at utseendemessig er den noe "spesiell", utenom fin lakk og fete felger. resten er jo alt orginaldeler som nyere 240 har som standardutstyr.

en 240 GLT som er strøken, ville jeg si er penere.

hmm.. har han tullingen bygget om til halvsnute??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den var stilig. Så bra ut den der. Med engang jeg så den liksom. Så ikke på alle detaljene som dere nevner..

Vis meg bilder av disse bilene dere mener er tøffere..

Chromen som gjorde det fett synes jeg.. Og tja. Han kunne hatt hvite blinkers bake, det er jeg enig i.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tina240

Den er jo strøkent stylet! Den er enkel og ren og fin. Ikke nedlessa, kappsenka, Biltema-sota og ødelagt med et enormt bodykit. Likte den jeg! :)

er den ikke biltema sotet??

ellers, vet jeg ikke om man kan si den er stylet, siden det er orginale volvo deler?

men jeg må si meg enig i hva du mente:

En clean 240 er bedre enn en stylet 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

likte den første bedere. men fått på noen fetere felger og tatt vekks sotinga

den første var jo også sotet?

jeg har ikke den bilen lengre, den er spiker nå.

men 242'en jeg har nå har ikke soting og fetere felger enn glt'en hadde.

men 242'en min kan ikke måle seg med glt'en..

glt'en var RÅ.. tre-intr. (ekte tre), tre-ratt, skinn intr. (sort), lakkede detaljer på intr. alle deler var byttet ut mot 1992' deler..

man får ikke ferarri rød fargen på de bildene der, pga kameraet jeg tok de med var engangskamera..

Lenke til kommentar
Del på andre sider