Gå til innhold

En av de peneste 240'ene jeg har sett!

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

denne er fet også:

1rearl.JPG

se under bakfangeren.. han har sveiset stål der :)

baklyktene laget han av noen peugot lykter.

han har også fjernet "takrennene" (ser mye rundere ut med en gang).

han fant så desverre på å ta en fnf vinge på bilen:

1wingl.jpg

han laget faktisk custom dørpaneler:

1seatsl.jpg

ja, dashboard var ikke pent

forfra:

1frontl.JPG

jeg hadde fjernet den rosa stripen og øyenlokkene..

samt jeg hadde lakket speilene

finner den her:

http://biphome.spray.se/christian.henriksen/c20r/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der var litt spesiell.. Litt tøff faktisk :)

Men, felga var jo så langt inni hjulbua..Dessuten var dem ikke noe spesielt pene. Skulle ha hatt noen hvite racingfelger!

Fett med eksos'n og resten bake, untatt vingen!

Fronten var altfor liten, og ja, øyelokka og den stripa var ikke noe spesielt. Speila trenger litt lakk også!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke holde kjeft når det diskuteres utseende på Volvo her i forumet:

Rånere synes masse plast er fett, andre liker stilfulle og cleane biler. Jeg tilhører sistnevnte gruppe :D

Det vil ikke dermed si at jeg har rett; heldigvis har folk ulik smak. Jeg har heller ingeting imot rånere (jeg blir selv kalt råner i mange andre miljøer bare fordi jeg kjører Volvo).

Alt i alt er det bilde av utrolig mange både pene og velbyggde volvoer her, og den blå volvoen som tråden starter med er utvilsomt fin, spesielt fargen;) ;)

Det blir derfor litt dumt å kommentere hva som er stygt og pent da man har helt ulike oppfatninger om hvordan en volvo skal se ut. Noen ganger er selvfølgelig bilen så strøken at man ikke kan si noe negativt om den, eller så stygg at ingen liker den....:rolleyes:

Det var min "lille" utblåsning; stå på å få frem flere volvobilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboperformance

Rånere synes masse plast er fett, andre liker stilfulle og cleane biler. Jeg tilhører sistnevnte gruppe :D

Det vil ikke dermed si at jeg har rett; heldigvis har folk ulik smak. Jeg har heller ingeting imot rånere (jeg blir selv kalt råner i mange andre miljøer bare fordi jeg kjører Volvo).

Alt i alt er det bilde av utrolig mange både pene og velbyggde volvoer her, og den blå volvoen som tråden starter med er utvilsomt fin, spesielt fargen;) ;)

Det blir derfor litt dumt å kommentere hva som er stygt og pent da man har helt ulike oppfatninger om hvordan en volvo skal se ut. Noen ganger er selvfølgelig bilen så strøken at man ikke kan si noe negativt om den, eller så stygg at ingen liker den....:rolleyes:

regner ikke med det er meg du sikter til?

jeg har jo ikke sagt den første bilen er stygg, jeg har bare sagt den ikke er så spesiell.

Det er jo orginale volvo deler på den, org. fangere, org.lys, org.speil, org.grill, etc.

Men.. (yes, there is a but)..

Jeg ville foretrukket den enten med bare chrom eller ingen chrom.

iallefall frontrutelisten burde ikke være den gamle typen i chrom.

folk som bare har sett slik list på bilde, vet ikke at gummilisten ligger flatt mot karrosseri, i motsettning til chrome-listen som stikker opp sikkert 6-7mm.

chromelisten gir litt vindsus, samt den er ikke særlig pen.

Det er litt "designfeil" På den listen, da den går lengre opp mot taket enn dørene gjør..

altså, det er ikke feil designet, men det blir så tydelig med den listen (synest iallefall jeg, som har et øye for detaljer).

Den sorte listen, kombinert med den nyere frontruten (med soting på toppen org.), er desidert det peneste, uansett om man har chrome grill..

Det er selvsagt bare min mening da.

Jeg har forresten selv chrome listen, men jeg har planer om å gjøre noe med det i en fjern fremtid :p

førsteprioritet er selve hjertet i bilen min.. altså å få inn 960 motoren i 242'en..

styling og ny lakk får komme neste år en gang.. (takketvære militæret, så får jeg ikke råd i år heller!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Den der var litt spesiell.. Litt tøff faktisk :)

Men, felga var jo så langt inni hjulbua..Dessuten var dem ikke noe spesielt pene. Skulle ha hatt noen hvite racingfelger!

Fett med eksos'n og resten bake, untatt vingen!

Fronten var altfor liten, og ja, øyelokka og den stripa var ikke noe spesielt. Speila trenger litt lakk også!

for å forklare det til deg hva jeg mener:

Den bilen du pastet er FIN ja! den er veldig fin, men den er ikke så spesiell..

Jeg kunne selv tenkt meg den bilen istendefor min nåværende 242, men..

det jeg mener:

Det er en vanlig 240 med en litt trimmet 940 motor, ny lakk, nyere volvo grill, nyere volvo skjermer, nyere volvo fangere samt ombygget bak til nyere look 242.

Det er bare orginaldeler og derfor er den ikke så "spesiell".

Det blir nesten som om noen som vanligvis ikke likte golf, mente at en golf var meget spesiell pga den var "gti stylet".

Da hadde golfen riktignok lignet på en gti og kanskje vært pen i øynene til de som liker golf, men det hadde jo ikek vært en spesiell bil, objektivt sett. utseendemessig iallefall.

det skjedde faktisk når ejg cruiste i den 244GLT'en..

Det var jo en "orginal" bil.. volvo org. vinge, lakkete fangere, lakkete speil, 15" O.Z. 760 felger (10spoke), senket, skinn-intr. tre-intr. tre-ratt (porsche 356 replika), 15" magma, 2000w digital forsterker, etc..

Bilen var jo ikke så spesiell, det var jo bare en orginal 240 som var pyntet på.

Folk som ikke hadde peiling trodde bilen var stylet.

Folk som vanligvis ikke likte volvo, likte glt'en..

Den var veldig fin ja, men.. det var jo en orginal bil! (utenom at delene var fra 1992' 240)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

masse folk er litt for negative :P

ja..

mange som roper at andres biler er harry, så er de gjerne definisjonen på harry selv.

min nåværende 242 er nok harry deluxe, siden jeg har laksetrapper, gr.a. vinge, senkesett, 32" sub, 225/45-17 dekk, etc.

men...

det er ikke gøy å være en "hverdagsbillist" i sin "hverdagsbil" som blander seg med alle og enhver.

Jeg har planer om å mondernisere min bil også, men siden ejg må i militæret nå, tar det nok en tid! motor er vel det eneste jeg får råd til å fikse i år, men bilen min ser helt grei ut..

trenger ikke lakk før 1-2 år egentlig, selv om ejg har lyst på ny lakk, nye fangere, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboperformance

242'en din er ganske fet egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen ass...klarer ikke holde meg utenfor her....synes det er jævlig lavt å komme her å drive å kalle 240 for stygg.....henviser da til Jonte`s kommetarer. Det er helt greit at du ikke liker 240,men jeg synes faen meg at du burde holde kjeft når det gjelder dette her. Ikke ta dette feil,folk har rett til egne meninger,men at man burde tenkte seg om to ganger før man åpner kjeften!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider