Dennis Fond Hausken Skrevet Februar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2013 Hei. Jeg er ikke noe mekaniker eller noe så gjerne på å forklar nøye. Jeg skulle installere turbo trykk måler. Gikk inn på ulike nettsider til youtube og leste meg opp. Har jo selvfølgelig funnet ut at jeg skal sette T stykker på luft kabelen som går fra drivstoff filteret. ( fuel reduction vacuum line ) Jeg har bokstavelig talt demontert ALT av panseret som jeg kunne ta av. Slik at jeg hadde bedre "sikt" i motor rommet. Noe som ikke hjalp særlig. Har fått montert kalber og alt. Problemet mitt er å få slangen der den skal. Noen som kan hjelpe meg. Bil type: Mitsubishi lancer sportback 2011. 1.8L 160 hk 415nm [ATTACH]36816[/ATTACH] Siter Bil : Mitsubishi Lancer 2012 2.0L 198 hk/450nm Tidligere bil : Hyundai Coupe FX 2.5L 240 hk/500nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2013 På den diesel sportsbæken der kan du vel bare lage et lite hull i slangen som går fra intercooleren til innsuget vel? Gjorde det på min Audi, virket greit det. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis Fond Hausken Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2013 Da vil jo ikke det reelle trykket komme opp på måleren vel. Turbo måleren er jo får å måle bar trykker turboen skaper med luften som kommer fra luftfilteret. Hvis jeg eventuelt skulle drillet et hull måtte det vært i selve turboen uten å skadet den. Når jeg leser eller ser de forskjellige youtube "install" videoene forklarer de alle at de bruker trykket som kommer fra drivstofpumpen. FPR - Regulator pritiska goriva Men mitt problemer er at jeg ikke finner den noe sted i motorrommet mitt. Siter Bil : Mitsubishi Lancer 2012 2.0L 198 hk/450nm Tidligere bil : Hyundai Coupe FX 2.5L 240 hk/500nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2013 Ja, lag hull i turboen du ;) Da er det bedre å lage hull i innsuget, gjenge opp hullet og skru fast en nippel der og koble til booost meteret Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis Fond Hausken Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2013 Ja helt enig i det. Gidder søren meg ikke å drille hul i turboen :P Min det beste hadde vært å koblet den til drivstoff pumpet. Da blir det mest nøyaktig. Siter Bil : Mitsubishi Lancer 2012 2.0L 198 hk/450nm Tidligere bil : Hyundai Coupe FX 2.5L 240 hk/500nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2013 Trykket turboen presser mot motoren har man jo mellom turboen og motoren. Klarer ikke helt å skjønne at du kan hente ut det signalet i drivstoff pumpa :S Men nå er jeg ingen ekspert. Om jeg husker, og har hørt riktig er det forskjell på montering av turbotrykksmåler på bensin og diesel bil Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis Fond Hausken Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2013 Jeg har ikke snøring på motor og den slags. Men det jeg kan se for meg er at det trykker turboen skaper sendes videre til drivstoff pumpen slik at drykke får pumpet til å tilføre motoren mer drivstof og ikke minst mer luft ved høyere turtall. kan være det kan fungere å drille hull i slangen som går fra intercooleren. Men kan bare ikke ser det helt for meg at den kan skape såpass høyt trykk som 2 bar. noe turboen fikser Siter Bil : Mitsubishi Lancer 2012 2.0L 198 hk/450nm Tidligere bil : Hyundai Coupe FX 2.5L 240 hk/500nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2013 Eksosen ut spinner opp turboen og suger inn mer luft. Luft masse måleren måler lufta som går inn og sender infoen til hjernen i bilen, som videre gir bilen mer diesel. Du sier turboen fikser 2bar, hvor går de 2 barene da? Jo, i slangen mellom turboen - intercooleren og motoren. Søk opp f.eks "install boost gauge diesel" på google bilder så får du x antall bilder av biler med hull i innsuget, eller i slangene mellom turboen og innsuget: Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis Fond Hausken Skrevet Februar 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2013 Hei. Et lite spørsmål ang dette egentlig. Hva er fordelen med å skrifte til silikon slanger? Ja selve motorrommet kan se bedre ut men vil det hjelpe på motoren på noen som helst måte? Siter Bil : Mitsubishi Lancer 2012 2.0L 198 hk/450nm Tidligere bil : Hyundai Coupe FX 2.5L 240 hk/500nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2013 Er det diesel det er snakk om så et nærmest er det greitt å sette den mellom turbo og innsug en plass, best nærmest mulig innsuget, helst i. Er det bensin bør den være etter spjeldet, altså i innsuget. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Februar 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2013 Er det diesel det er snakk om så et nærmest er det greitt å sette den mellom turbo og innsug en plass, best nærmest mulig innsuget, helst i.Er det bensin bør den være etter spjeldet, altså i innsuget. hva med å sette et T stykke på slangen som trekker aktuatoren (wastegaten) da? på enkelte dieselmotorer trekker jo den rett fra manifolden... hvordan dette blir på bensinmotorer vet jeg ikke... ei konvensjonell dieselpumpe gir fort over 100 bar trykk... commonrail 1500-2000bar.... en bar eller to i ladetrykk er ikke merkbart for dieseltilførsla engang... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2013 Er du sikker på at denne motoren har WG, det tror ikkje eg. Generelt, så er det trykket i manifolden som er interessant. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.