Gå til innhold

Golf 4 1998 1,9 TDI - Går i nødmodus ofte (156000 KM)

Ranger emnet


tbestorp

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper noen her inne kan hjelpe meg med problemet mitt. Jeg opplever at bilen min går i nødmodus ofte når jeg er ute å kjører og spesielt så "napper" den litt og blir markant tregere når jeg kjører i motbakker/oppover bakker på rundt 2500 omregninger.

 

Etter at bilen har blitt treg, så forblir den treg etter til jeg evt tar å starter bilen på nytt.

 

 

Bilen har vært inne på verksted og fått byttet Vakumslanger, Turbotrykksensor, Luftmassemåler og nå sist N75 Westergate ventil, men problemet er det samme enda. Har fått stadfesta fra verksted at turboen lader som bare det og at den ikke er problemet.

Det ble byttet motor på bilen da den hadde gått 244000KM og nåværende "ny" motor har gått 156000. Den gamle turboen til ny motor fulgte med da denne "nye" motoren ble satt inn for et par år sida.

 

Jeg fikk tilbake bilen idag fra verkstedet men har ikke gått gitt noen tilbakemelding ennå på at problemet er der enda. Det jeg lurer på hva annet er det kan være enn de nevnte tingene som jeg allerede har bytta.

 

Fikk et stalltips fra en kompis om å bytte Dieselfilter, da han mente at det ofte kom vann inni dette filteret som kunne være problemet.

 

Råd og tips mottas med stor takk :)

 

PS: har googlet og søkt på denne problemstillinga før jeg posta denne tråden.

Endret av tbestorp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme symptoma på min. Då var det vaakum klokka på turboen som var defekt. Den sto bom fast i rust og skit. Det som skjer er at turbotrykket blir for høgt og den går i nødmodus. Skifta den og da var alt i orden igjen. Er den skifta?

 

Nei den er ikke bytta.

 

Hadde du da i forkant bytta Vakumslanger, Turbotrykksensor, Luftmassemåler, N75 Westergate ventil? Eller ikke?

evt bare noen av delene? Hva koster en ny vakum klokke?

 

Takker for svar =)

Endret av tbestorp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår