kiemen Skrevet Februar 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2013 Som topic. Jeg driver å bygger opp en "ny" motor til GT`n min. Det er en 2,4 cih, og lurer på om hvilken topp som anbefales til denne. Har hørt at på 2,2 cih, var det vistnok bra å bruke 2,0 eller 1,9 topp. Noen som har noen formening om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2013 2.0-kammen er i alle fall den "vasseste" orginalkammen. Generelt sett så har motorer med større volum større forbrenningskammer og større ventiler, så ved å montere topp frå mindre motor får du ofte høyere komp, men litt mere astma. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Mars 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2013 (endret) Har du tenkt å bruke toppen som den er orginal, eller skal du porte den? Hva bruksområde har du tenkt deg med motoren? Skal du kjøre innsprut eller forgasser? 2,2i toppen er den toppen som gir mest hk orginalt. (orginalt 40/45mm ventiler) Ønsker du mere kompresjon så faller valget på en preppa 2,0l topp. (Høy moment på lavt turtall, men momentkurven vil snu veldig tidlig). Vil trenge litt bearbeiding for å oppnå noe over 125hk. 1,9 toppen har alt for små ventiler orginalt, men flower meget bra i forhold til kanaldimensjonene om portet riktig og utstyrt med 37/42 eller 40/45mm ventiler. Endret Mars 1, 2013 av TMB Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.