Morten 1 Skrevet Februar 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2013 Hallo har ein Mercedes 300td som eg har tenkt å bruke i drifting. Har lest at eg må ha hovudstrømbryter, men stopper jo ikkje ein dieselbil på samme måte som ein bensin bil. Så er det noen som har forslag til kva eg kan gjere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 1 Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 Hallo tenkte litt på dette og fant ut at det er jo hovudstrømbryter på traktor, men kan noen svare på om det er ein sånn her?[ATTACH]36936[/ATTACH] Altså ein 2-polet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 Bare å montere denne. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Februar 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 Nyare dieselmotorer har elektro-mekanisk brytere til diesel-pumpa. Sjekk etter en kabel som går til området rundt insprutningen som ger 12v når du slår på tenningen. Det er ikke nok å bryte strømmen fra batteri, den går like fint på strømmen fra dynamoen vettu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terjelynx Skrevet Februar 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 Den på bildet ser for min del ut som en enpolet bryter, topolet er ikke så vanlig og koster en god del mer, brukes bla. på "ADR"kjøretøy. Sjekk ut om det kreves topolet før du kjøper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terjelynx Skrevet Februar 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 Bep Hovedstrømbryter 2-Polet 400 Amp > | Maritim Båtutstyr Bilde av topolet hovedstrømsbryter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 1 Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 Dette er reglene A. Hovedstrømbrytere Bilen skal være utstyrt med hovedstrømbrytere av gnistfri type. Den innvendige bryteren skal være synlig og lett tilgjengelig for både fører (når han sitter fastspent) og eventuelt funksjonærer. En utvendig bryter skal være plassert nær frontruten på førersiden. (Utvendig bryter kan være forbundet med innvendig bryter med wire, ikke pianotråd). Begge hovedstrømbryterne skal være tydelig merket med blå triangel hvor sidene skal være 12 cm, samt rødt gnistmerke og “på” og “av”. Hovedstrømbryterne må hver for seg kutte ut alle strømkretser, også tenningen. Dette er sånn gristfri type [ATTACH]36938[/ATTACH] Dette og er 2 polet, står ivertfall det. http://www.gundersenmotorsport.no/lopsbil/hovedstrom/bryter-hovedstrom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terjelynx Skrevet Februar 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 Ok, står ikke noe om topolet så da kan du kanskje klare deg med enpolet, så lenge den er gnistfri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 Nyare dieselmotorer har elektro-mekanisk brytere til diesel-pumpa. Sjekk etter en kabel som går til området rundt insprutningen som ger 12v når du slår på tenningen. Det er ikke nok å bryte strømmen fra batteri, den går like fint på strømmen fra dynamoen vettu. Er fullstendig klar over dette, men jeg viste ikke at reglene i drifting var at bryteren også skulle stoppe motoren. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Februar 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 Vet ikke vad som reglerna sier i drifting, jag driver selv med bilcross og rallycross. Der skal brytere stoppe motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Februar 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 (endret) Er fullstendig klar over dette, men jeg viste ikke at reglene i drifting var at bryteren også skulle stoppe motoren. Reglementet sier "Hovedstrømbryterne må hver for seg kutte ut alle strømkretser, også tenningen." Samme som i BC og RC. Å tenningen er vel det som styrer om motor skal være av eller på. Endret Februar 27, 2013 av Urban Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Februar 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 I og med at det er snakk om ein eldre Mercedes dieselbil er stoppen på dieselpumpa vakuumstyrt. Viss du har vakuumlekasje får du ikkje stoppa motoren. Då går det ikkje å stoppe den ved hjelp av ein hovedstraumsbrytar. Eg veit ikkje om det fins stoppmagnet som kan ettermonteres. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Februar 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 I og med at det er snakk om ein eldre Mercedes dieselbil er stoppen på dieselpumpa vakuumstyrt. Viss du har vakuumlekasje får du ikkje stoppa motoren. Då går det ikkje å stoppe den ved hjelp av ein hovedstraumsbrytar. Eg veit ikkje om det fins stoppmagnet som kan ettermonteres. Vakuumstyrt helt opp til 1993? Er du sikker på det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Februar 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 Eg er ikkje sikker på kor lenge dei hold på med vakuumstopp, men iallefall til dei fekk nye motorar i W124 i 1992. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Februar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Eg er ikkje sikker på kor lenge dei hold på med vakuumstopp, men iallefall til dei fekk nye motorar i W124 i 1992. Men dreper du tenninga med en bryter så må ju motoren å stoppe. Er ju ikke ett mekaniskt spjell som på gamle traktorer, som du må dra ut for å få stopp på ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.