Gå til innhold

Kurs i avansert kjøreteknikk Vålerbanen 19 April

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Etter samtale med NT nå, må kjøringa mandag den 19. avlyses.

 

NT har gravd opp curbsn, og blir ikke ferdige med dette innen vi skal dit.

Dem har beklaget seg fælt, men det hjelper så lite. Det _kunne_ hende dem fikk no ledig utover sommern...

 

Typisk, nesten hver gang vi har prøvd å arrangere noe på NT, er det ett eller annet. Blir så jævli forbanna! :evil:

 

Så hvis dem som har betalt inn kan sende en mail igjen til Bjørn/paamelding@200sx... med kontonummer, returnerer vi pengene.

 

Beklger så mycket til dere som har meldt deres interesse.

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det ikke ble noe av, dette hørtes jo kjempemessig ut!

 

Har utrolig lyst til å være med på et slikt kjørekurs, men jeg tror ikke at golfen er den beste bilen å stille på et slikt kurs med :(

Men så snart jeg har noe som duger er jeg med på alt av kurs, det er sikkert !

 

Håper dere får det til en gang utover sommeren da..

Lykke til!

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får egentlig ikke sagt hvor sur jeg er... :mad:

 

 

Uansett. Jeg tror det er viktig å stresse litt at banekjøring ikke bare dreier seg om å ha 400 hester for å rase rundt banen. En normal bil kan være likså morsom åkjøre på bane.

Som en på nsk forumet har i signaturen sin, fritt oversatt av meg;" det er morsommere å kjøre(mestre) en treg bil fort, enn en rask bil sakte" -hvis du skjønner poenget..

 

Banekjøring er ikke kun for erfarne eller dem med superbiler. Feks MK1 ern din Lethal er trolig like morsom som mange andre vesentlig sterkere biler. -hvertfall tror jeg opplevelsen er like stor!

 

Sef, etter 100 runder begynner en kjei bil å bli lite takknemlig, hvor en fet bil kanskje har litt mer utfordringer og fun-factor pga omph og understell.

 

Ser mange her inne bruker tusenvis av kroner på mods av ymse slag. Eneste måten å virkelig få nyte dette, er på bane.

Jeg for min del føler jeg snart ikke får "strekt på bena" i det hele tatt lenger langs veien. Dritveier, mye trafikk/folk og politi (samt frykten for å miste lappen) gjør at det stort sett går rundt fartsgrensa.

 

Så til alle som har interesse for bil, og har en, still opp på banekjøringer, om ikke annet bare for å ha prøvd det. Det er absolutt verdt et forsøk!

 

 

Nå skal jeg ut og skru litt, for så å finne en svingete og lite trafikkert vei for å trøste meg litt med turn inn, exit og apex på offentlig vei, men det er en mager trøst til bane...

 

God helg!

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff!!!

 

Hadde virkelig gledet meg til dette!!!! Håper virkelig dere klarer å få til noe lignende snart.

 

Sist ble det jo noe av på våler, men da regnet det, typisk :)

 

Da er det vel ingen banetreff før i mai ??

 

Robert

Mvh Robert DN

'99 Carbon Black M5.

-19" BBS LM -Kelleners eksos -Chip. -2001 facelift. -2005 motor -H&R Coilover -Sachs Race Engineering klutsj -Modifisert svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbothomas

Får egentlig ikke sagt hvor sur jeg er... :mad:

 

 

Uansett. Jeg tror det er viktig å stresse litt at banekjøring ikke bare dreier seg om å ha 400 hester for å rase rundt banen. En normal bil kan være likså morsom åkjøre på bane.

Som en på nsk forumet har i signaturen sin, fritt oversatt av meg;" det er morsommere å kjøre(mestre) en treg bil fort, enn en rask bil sakte" -hvis du skjønner poenget..

 

Banekjøring er ikke kun for erfarne eller dem med superbiler. Feks MK1 ern din Lethal er trolig like morsom som mange andre vesentlig sterkere biler. -hvertfall tror jeg opplevelsen er like stor!

 

Sef, etter 100 runder begynner en kjei bil å bli lite takknemlig, hvor en fet bil kanskje har litt mer utfordringer og fun-factor pga omph og understell.

 

Ser mange her inne bruker tusenvis av kroner på mods av ymse slag. Eneste måten å virkelig få nyte dette, er på bane.

Jeg for min del føler jeg snart ikke får "strekt på bena" i det hele tatt lenger langs veien. Dritveier, mye trafikk/folk og politi (samt frykten for å miste lappen) gjør at det stort sett går rundt fartsgrensa.

 

Så til alle som har interesse for bil, og har en, still opp på banekjøringer, om ikke annet bare for å ha prøvd det. Det er absolutt verdt et forsøk!

 

 

Nå skal jeg ut og skru litt, for så å finne en svingete og lite trafikkert vei for å trøste meg litt med turn inn, exit og apex på offentlig vei, men det er en mager trøst til bane...

 

God helg!

 

 

kunne ikke sagt det bedre selv..

har selv brukt endel tusen i vinter på mods(følte meg litt truffet).. men har før det kjørt gamle gti golfen min mange runder på bane.. utrolig morro å lære seg å håndtere bil i litt ordna forhold..

Også enig i at man er nesten nødt å dra på bane for å få testa grenser på bilen sin, jeg tør ihvertfall ikke teste grensene på mx5 turbo, med ok oppheng og gateslicks på traffikert vei..

 

man trenger ingen superbil.. bare sørg for å ha ny bremsevæske og sånt.

 

utrolig synd at det ikke ble no av thomas.. men bra for meg, slapp å ergre meg over at jeg ikke fikk kjørt siden bilen ikke er klar helt enda. :D

 

vi får ta det igjen senere i sommer thomas :D

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbothomas

Får egentlig ikke sagt hvor sur jeg er... :mad:

 

 

Uansett. Jeg tror det er viktig å stresse litt at banekjøring ikke bare dreier seg om å ha 400 hester for å rase rundt banen. En normal bil kan være likså morsom åkjøre på bane.

Som en på nsk forumet har i signaturen sin, fritt oversatt av meg;" det er morsommere å kjøre(mestre) en treg bil fort, enn en rask bil sakte" -hvis du skjønner poenget..

 

Banekjøring er ikke kun for erfarne eller dem med superbiler. Feks MK1 ern din Lethal er trolig like morsom som mange andre vesentlig sterkere biler. -hvertfall tror jeg opplevelsen er like stor!

 

Sef, etter 100 runder begynner en kjei bil å bli lite takknemlig, hvor en fet bil kanskje har litt mer utfordringer og fun-factor pga omph og understell.

 

Ser mange her inne bruker tusenvis av kroner på mods av ymse slag. Eneste måten å virkelig få nyte dette, er på bane.

Jeg for min del føler jeg snart ikke får "strekt på bena" i det hele tatt lenger langs veien. Dritveier, mye trafikk/folk og politi (samt frykten for å miste lappen) gjør at det stort sett går rundt fartsgrensa.

 

Så til alle som har interesse for bil, og har en, still opp på banekjøringer, om ikke annet bare for å ha prøvd det. Det er absolutt verdt et forsøk!

 

 

Nå skal jeg ut og skru litt, for så å finne en svingete og lite trafikkert vei for å trøste meg litt med turn inn, exit og apex på offentlig vei, men det er en mager trøst til bane...

 

God helg!

 

Kunne ikke vært mer enig med deg Turbothomas!!

Var bare litt redd for å bli "mobba" med en så dårlig bil......

Men da er det avgjort, jeg stiller på neste kurs, uansett, så lenge jeg har en bil som går fremover ;)

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår