Gå til innhold

Deres erfaringer med senkesett til Audi A6, C5

Ranger emnet

TKarlsen

Anbefalte innlegg

Hvilken erfaring har dere med senkesett til Audi A6, C5?

Stivhet, evt problemer i ettertid, passform, osv osv

Skal sette på et justerbart senkesett på bilen snart, men vil høre litt rundt om erfaringer med diverse sett.

Tidligere har jeg brukt TA settet Parts and Retards selger, og er stor fornøyd. Så om ingen andre her har noen andre forslag blir det et TA sett på bilen min igjen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Var innom P&R idag. Skulle ha tuningart, tomt. Spurte om TA Technix, tomt. Men ble til slutt Vmaxx Sport, justerbart. Fikk også en veldig hyggelig pris :) Liker den butikken der.

Så om noen dager/uker kommer jeg til å skrive inn rapport om hvordan det settet er på en Audi A6 (:

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Og da kommer rapporten på VMaxx justerbart senkesett til A6:

Positivt: Senker bilen, meget høy kjørekomfor (pga "stivheten")

Negativt: ALT for mykt. 2delt justeringsarm, vanskelig å bruke/hopper fort av. Klarer ikke å holde bilen oppe ved hard kjøring i svinger (subber, selv med nesten maks høyde)

Det jeg savner mest er stivheten. Hadde settet vært mange hakk stivere så kunne man kjørt med lavere bil. Jeg har nå justert opp settet såpass mye at det er vanskelig å skru opp fjæra. Enda treffer hjulet inni skjermbua ved hard sving, eller ujevn vei.

Noe av skylda har jo kanskje hjula, 235/35 på ET35. 10mm lengre ut enn originale ET. Men jeg har lest flere tråder, og det er mange som kjører med den dim, og enda mer senk

Så om du vil ha bilen lavere, og bite bite litt stivere er dette et perfekt sett. Ellers vil jeg ikke anbefale det.

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

VIKTIG!

Må trekke tilbake det med at senkesettet er alt for mykt. Jeg har vært hos P&R idag og snakket med de. Han sjekket bilen og sa at det er nok en defekt demper(e) jeg har. Så jeg fikk 2 nye dempere bak. Fikk satt de på, og nå er bilen stivere.

Men jeg "sliter" med det samme som flere gjør. Settet er på grensen til at det ikke kan hete sports kit. Men MEGET godt å kjøre med, men kunne hatt noen hakk bedre på stivheten

Endret av TKarlsen

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider