Gå til innhold

Bilmekaniker - Lei av å mekke bil ?

Ranger emnet

Lethal

Anbefalte innlegg

Originally posted by Bilteknikeren.com

angående inntekten min, så er jeg ikke akkurat tilhenger av å betale skatt ;) hehehe (ler rått)..

tro jeg tjener mere i løpet av et år, en det du har tjent de siste 8 årene... *ler*

Ingen som jobber på skatteetaten her da :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Geir A

Ingen som jobber på skatteetaten her da :D :D :D

hehehehe :D :D :D :D :D :D oupps...

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Geir A

Bilteknikeren: Hva har skjedd med http://www.bilteknikeren.net ?

har ikke snøring... prøver å finne ut av det selv.. det er vel lov til å legge ut piratmateriale eller???

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet at det er mas på merkeverksteder, har tross alt 100 ganger mere erfaring en deg.. angående tunge biler, så finnes det utallelige måter å skaffe seg behjelping på.. noe du bør tenke på, for snart greier du ikke ha sex med dama di engang uten hjelpemidler...

angående inntekten min, så er jeg ikke akkurat tilhenger av å betale skatt ;) hehehe (ler rått)..

tro jeg tjener mere i løpet av et år, en det du har tjent de siste 8 årene... *ler*

Ikke i følge skattelistene, der har du tjent 1/7 del av det jeg har tjent i 2002 lol

Jeg gidder ikke diskutere med deg angående erfaring, hjelpemidler og behjelpning eller peil i det hele tatt på tungt, for der tror jeg ikke du vet så mye om hvordan det fungerer.

La oss si det slik at det eneste vi bruker løftebord og bukker til er når vi d/m gearkasser, motorer eller drivaksler.. prøv da å forestill deg alt det andre vi må slite med.. med arma over hodet ;)

På en buss er jo t.o.m 90% av elektronikken lagt i taket, så selv på en slik kremjobb står man med arma i været og lommelykta i kjeften.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi! Det står virkelig respekt av å snyte på skatten! You da man!

Ontopic: Jeg ser for meg at man blir drittlei av å skru 8 timer om dagen, år inn og år ut, med mindre man er *skikkelig* hardcore mekkemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

Ikke i følge skattelistene, der har du tjent 1/7 del av det jeg har tjent i 2002 lol

Jeg gidder ikke diskutere med deg angående erfaring, hjelpemidler og behjelpning eller peil i det hele tatt på tungt, for der tror jeg ikke du vet så mye om hvordan det fungerer.

La oss si det slik at det eneste vi bruker løftebord og bukker til er når vi d/m gearkasser, motorer eller drivaksler.. prøv da å forestill deg alt det andre vi må slite med.. med arma over hodet ;)

På en buss er jo t.o.m 90% av elektronikken lagt i taket, så selv på en slik kremjobb står man med arma i været og lommelykta i kjeften.

jeg har jobbet som lastebilmekaniker for Bertel O Steen ... ikke prøv deg ;) du taper!!!

Jeg gjør dette: Lakkerer biler (i lakkboks) Biloppretting (profft) Bilmekanikk (alt og alle merker) Bilelektronikk/trimming.. osv... med andre ord 100 ganger mere erfaring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden startet utrolig bra, og jeg synes jeg fikk mange veldig gode svar på det jeg lurte på..

Men så kommer det såklart noen å ødelegger den med masse offtopic tull !! :(

Hvis jeg ville vite om det var helse skadelig å jobbe som bilmekaniker hadde jeg spurt om det..

Nå har det seg slik at det er folk som rett og slett har dårlig rygg/skuldre og andre som gir faen og sliter av den grunn..

Så det kan dere bare gi opp å diskutere og kom dere tilbake til TEMA !!!!! :(

SLUTT Å ØDELEGG TRÅDEN !!

- Lethal :rolleyes:

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Denne tråden startet utrolig bra, og jeg synes jeg fikk mange veldig gode svar på det jeg lurte på..

..og kom dere tilbake til TEMA !!!!! :(

Sorry..

Men litt ontopic så skrudde jeg ikke mer enn jeg måtte på hverken min bil eller kompisene mine sine biler etter arbeidstid.

Du risikerer å bli litt lei ja..

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

Sorry..

Men litt ontopic så skrudde jeg ikke mer enn jeg måtte på hverken min bil eller kompisene mine sine biler etter arbeidstid.

Du risikerer å bli litt lei ja..

jeg syns nå ontopic spørsmålet er helt teit..

eks: hvis du jobber med noe annet, så har du liksom så jævlig mye mere overskudd til egen bil ??? haha det tror jeg ikke, bilmekanikere bruker minst 6 timer ukentlig på egen bil hele året rundt.. takket være Hobbykvelder og overtid alene på verkstedet etc..

eks2: jobber du i et begravelsesbyrå, så er vel det litt teit å ha som hobby da eller??? ta med jobben hjem blir kanskje motbydelig?? hva med hobbykveld der da??? egne lik??? tror ikke det !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eks: hvis du jobber med noe annet, så har du liksom så jævlig mye mere overskudd til egen bil ??? haha det tror jeg ikke, bilmekanikere bruker minst 6 timer ukentlig på egen bil hele året rundt.. takket være Hobbykvelder og overtid alene på verkstedet etc..

eks2: jobber du i et begravelsesbyrå, så er vel det litt teit å ha som hobby da eller??? ta med jobben hjem blir kanskje motbydelig?? hva med hobbykveld der da??? egne lik??? tror ikke det !?

Hva f*** har det med saken å gjøre ??:confused:

Det virker da som om ALLE her forstod hva jeg mente, så da er det heller noe i veien med deg tror jeg:rolleyes:

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig en syk mann, realiteten ser ikke ut til å slå inn på deg eller den planeten du måtte befinne deg på.

Lethal: hvis du har lyst til å prøve deg som bilmekaniker så gjør du det. Det finnes masse andre yrker der en ødelegger både kropp og sjel for lønnsslippen. For meg er jobb kun noe en må ha for å betale boliglån o.l Når alt er nedbetalt skal jeg finne meg noe jeg kan trives i og leve lykkelig i alle mine dager;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bilmekaniker på et lite frittstående verksted i Halden. Jeg er borti de fleste bilmerker og vil si at jeg stortrives på jobben.

Jeg har ikke blitt lei av å skru bil enda, men jeg må innrømme at det er ikke alltid så veldig innspirerende å fortsette "arbeidsdagen" hjemme.

En annen ting er jo at man blir UTROLIG bortskjemt med verktøy når man er mekaniker. De færreste har jo luftverktøy, løftebukk og 20 grader i garasjen året rundt.

Derfor kan det noen ganger være et "ork" å holde på med bilen hjemme når man må krabbe under bilen for å ligge der med fastnøkkel og bare såvidt kan få ut en godt gjemt skrue, når man på jobben hadde løftet opp bilen, tatt fra en gjeng med forlengere og ledd od snurra i gang muttertrekkern.

Alt i alt koker ned til at du må ta en vurdering.

Jeg ser på sånn at selv om jeg tilbringer mindre tid i garasjen sammen med grombilen, får jeg nesten gjort like mye fordi jeg har erfaring med det jeg driver med.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ford4fun

går det ann å få sperra han taperen av en "biltekniker.com"?

kommer jo bare med off-topic piss jo!!

ser du "holder" deg til topic du også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider