damixa Skrevet Mars 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2013 Hei. Har en liten 10" som jeg tenkte å sette inn i bilen. Har en volvo S60 med prologic system. cerwin vega Vmax 10.4 er sub elemente på. Lurer på hvordan forsterker jeg burde ha, den har en effekt på 500RMS og 1000 max. Noen som vet hvordan den spiller? Mvh Simen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfgti96 Skrevet Mars 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2013 Har hat samme ellement for men aldri brukt det men jeg ville anbefalt kicker forsterker eller pionner jeg har kicker forsterker selv og er stor fornøyd men ikke fin på å kjøpe ads det funker max tre uker så tar den fyr;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
damixa Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2013 hehe såpass :) men hvor mange watt må forsterkeren være på ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfgti96 Skrevet Mars 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2013 Watt har ikke så veldig mye og si det er vor kraftig forsterkeren er altså amper som teller jeg har kicker forsterker på 500 watt men pionner elementet er på 1400 watt og forsterkeren greier det uten problemer det som har mest og si da er jo også ossen man stiller in frekvensen på forsterkeren og hvor høyt man spiller det er jo mange som bare skrur opp lyden til det vrenger seg hehe;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
damixa Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2013 Hehe jeg skjønner men jeg burde vel ha en mono forsterker som greier over 500 watt RMS? Hvis jeg gir forsterkeren for lite watt så vil den jo ikke yte optimalt ? Og hvis jeg gir den for mye så har jeg vel lett for og sprenge den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2013 Du kan ikke gi forsterkeren noe watt i det hele tatt, men forsterkeren gir watt ut... Du har helt rett i at du burde ha en forsterker som yter 500w rms, men ikke hør for mye på det som blir skrevet over her, for en kicker forsterker som yter 500w rms har ikke full kontroll over en sub som tåler 1400w rms, og når man har en forsterker som er for svak så er sjangsen for at du presser forsterkeren for hardt slik at den klipper signalet den sender ut, og da ødelegger du fort suben. Kicker er heller ikke noen knallbra merke, men helt ok, dog dessverre endel overpriset i forhold til hva man får :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
damixa Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2013 (endret) Jeg mente Hvis jeg gir subben for lite watt så vil den jo ikke yte optimalt ? og ikke Hvis jeg gir forsterkeren for lite watt så vil den jo ikke yte optimalt ? hehe. Men hvor mye watt ville du hatt på forsterkeren og hvilken forsterker? :) Endret Mars 3, 2013 av damixa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2013 Jeg ville valg denne feks: Digital Designs M1c - 1x1700 Watt RMS - Autodesign AS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
damixa Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2013 Var litt mere enn det jeg hadde tenkt til å bruke men kanskje jeg bestiller en til uka da. Takk for hjelpen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg