Gå til innhold

Speilblinklys LED

Ranger emnet

Chiefshorty

Anbefalte innlegg

På min 08 octavia II har blinklyset i speilet på passasjersiden sluttet å blinke. Har lest litt rundt å ser at det er visst LED selve blinkindikatoren.

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt bare selve LED-enheten da denne er "sealed for life". Helst uten å måtte skifte hele speilenheten.

Link til produktet hadde vært veldig flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at på eldre modeller så er det egne pærer til indikator i speil, men her er det en hel enhet som må byttes ut. Har bare funnet hele speil som erstatter dette, men vet at det finnes bare selve LED enheten som kan byttes ut inni men klarer ikke å finne noen. De jeg har funnet på ebay kommer opp som ikke kompatibel med min versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Fått fikset dette? Enkelt å bytte, koster 500,- for lyset om du har LED-varianten, og byttejobben er to minutter. Vipp av speildekselet, løsne to torx20, ut og ned med gammel pæreholder, inne med ny, inn med skruen, på med deksel, på med speil.

Dette er en svakhet på disse bilene, vann trenger inn og bader pærer og ledere til de dør.

2010 Skoda Superb 2,0 TDI 170 HK DSG (konebil)

2008 Skoda Octavia 2,0 TDI 140 HK 4X4 (til salgs)

1999 Opel Astra G 1,4 (min hverdagsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Er selv på utkikk etter disse speilblinklysene..

Har en 2006 Elegance 1.6MPI, med ett stykk defekt speil blink, demonterte i dag, tok vel 10 min, og tar vel 2 min neste gang, ikke den helt store utfordringen. Håpet det skulle være vanlige pærer som jeg enkelt kunne byttet selv, men det var det ikke.. det vil si det står en vanlig pære i "front" men ut på siden/hjørne er det en forseglet LED krets.. Åpnet denne, da den alikevel var defekt, inneholder ett lite kretskort med to eller tre ledpærer.. Ser ut til at dette må kjøpes i ett stykke, noe ala:

GENUINE SKODA VW LEFT HAND MIRROR INDICATOR LAMP LIGHT 1Z0949101C | eBay

Men skulle gjerne funnet dette i en norsk nettbutikk eller butikk, noen som har noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er rett del. Koster ca 500,- hos Møller, så med frakt og toll og div er det ikke all verden å spare på denne fra eBay. Fikk min for 400,- med rabatt, lett å få rabatt på bildeler...

2010 Skoda Superb 2,0 TDI 170 HK DSG (konebil)

2008 Skoda Octavia 2,0 TDI 140 HK 4X4 (til salgs)

1999 Opel Astra G 1,4 (min hverdagsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...