Gå til innhold

235/35 19x8J ET40! Passer det med 40/40 senkesett uten å subbe!? Passat 3bg!

Ranger emnet

Passat05tdi

Anbefalte innlegg

Har 235/35-R19 hjul på min 05mod passat 3bg, skal kjøpe justerbart senkesett, er det noen som har noen forslag til hva som er billig og bra til denne bilen? Tenkte ca 30-40mm senk foran og bak

Felgene mine er 19x8J ET 40. Liten klaring inni hjulbuen mot øvre lenkearmer og fjærbein......

Original min.innpress i vognkort er 37mm

Vil helst slippe at hjulene subber når jeg f.eks svinger.

Noen som har samma dekk/felgdimensjon som har senket tidligere? isåfall hvor mye senk hadde dere?

EDIT: Kjøpt Supersport Black evolution :)

Endret av Jurigs

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg kan iallefall si at det justerbare senkesettet du har valg er et helt greit justerbart sett. Såpass hardt at det holder bilen oppe da man kjører hardt, men ikke så hardt at man blir sliten av å kjøre. Har brukt det settet på tidligere biler.

Selv skal jeg prøve Tuning Art på bilen min nå tenker jeg. Lyst til å prøve noe nytt

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere 40/40 senk, eventuelt 45/35 vil fungere uten at felgene mine subber ved fullt rattutslag? Eller burde jeg f.eks bytte til 225/35 dekk?

EDIT: Lurer på om jeg skal gå for denne istedenfor:

http://www.partsandretards.no/senkesett/justerbare-senkesett/vw/passat-3b-3bg/supersport-black-evolution

Endret av Jurigs

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv senke min 3bg variant 05 med justerbare coilovers i løpet av et par ukers tid. Har sett liggende fra AP. 30-70mm justeringsområde. Så 30 burde iallefall gå bra for min del :P Ellers ligger det tynt ann... Men jeg kjører 235/35-19 bak, og fikk tips om å kjøre 215/35-19 fremme om jeg skulle senke den. Blir litt stretch på 19x8,5 da men skal vel gå helt fint med dine 19x8. Dette er for å unngå subbing. Om de subbing på 235 kan jeg desverre ikke si ja eller nei på. Kan gi deg en update når jeg har fått på mitt sett, for å se hva klaring som er, om om det hadde vært plass til 235 framme når den er senket eks. 40-40 :)

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider