Gå til innhold

Har kjøpt meg biltema bilradio og kjører Nissan Primera. Hvilken ISO-kabel kan brukes

Ranger emnet

MaxHarry

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig kjøpt meg en Biltema bilradio og trenger en ISO-kabel som passer til min Nissan Primera. Er det noen merker som passer på Biltema sin kontakt? Tenker på f.eks JVC, Daewoo, sony osv.

Har lite lyst til å begynne å koble selv, vet biltema selger ISO-koblinger der man kan koble selv.

System som pomper, tute på romper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso er en standard som de aller fleste spillere nå bruker, så du skal ha en iso-overgang til din primera. Det er altså bilen din som ikke har isokoblinger, og ikke spilleren ;)

Ser ikke ut til at biltema har til din bil, men her finner du en: Nissan, ISO-overgang (04-) - www.TransMedia.no

Kan jeg spørre hvilken spiller du har kjøpt?? Hva kostet den??

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Begynte å lure da jeg var innom Torshov Bilrekvisita, han mente at det var forskjell på inngangene på spillerne og han hadde derfor ingen som passet til biltema.

Kjøpte meg en slik en Bilstereo DAB - Biltema

Tror man skal lete lenge etter en brukt radio med DAB, aux-inngang og USB-inngang. Men liker uansett ideen om gjennbruk her i dette forbrukslandet :). Stod der spilleren ble solgt at det var en testvinner, noe jeg tror er GPP siden jeg ikke finner noen test.

System som pomper, tute på romper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man skal lete lenge etter en brukt radio med DAB, aux-inngang og USB-inngang. Men liker uansett ideen om gjennbruk her i dette forbrukslandet :). Stod der spilleren ble solgt at det var en testvinner, noe jeg tror er GPP siden jeg ikke finner noen test.

Jeg kjøpte min Pioneer X6500DAB for 1500kr på bilxtra, det er snakk om 300kr. Noe jeg vil mene det er verdt å bruke for å få en Pioneer spiller fremfor biltema spiller. TV boden selger også X6500DAB til 1390kr (norske) nå.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forresten å si at det er snakk om en Nissan Primera fra 95. Tror ikke jeg finner noe hos transmedia.no.

Jeg linket deg direkte til riktig iso-overgang, men det hjelper lite hvis biltemaspilleren ikke har isokontakter, da er det ingenting som passer og du må ta dustemetoden og klippe ledningene og skjøte dem igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til den DAB radioen du snakker om?

Edit- har den også AUX-inngang og USB-inngang? Er nemlig veldig viktig at den har det.

Pioneer spilleren, den som cossiemk1 linker til er den jeg har. Den har både USB og AUX i front. Den har også kraftig innebygd forsterker. Lest et sted at det er 4x27watt RMS.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider