Gå til innhold

felg/dekk tips

Ranger emnet

PoloSport

Anbefalte innlegg

Trenger noen tips til felger/dekk til polo'n.

Kjører nå på R14, 185/55 sommer og 185/60 vinter.

Vinterfelgene er gåene (kast i den ene, flassing av lakk etc.)

Tenkte jeg skulle bytte over vinterdekkene til sommerfelgene og kjøpe nye sommerdekk og felger, men er litt usikker på hva jeg bør velge?

NB 1: bilen er ikke senket, men vurderer en moderat senking. (bilen ser jo litt jeep ut nå med 185/60 R14 hjula på!)

NB 2: dette er ikke en "showcar", men brukes hver dag sommer og vinter, så noe værsting-greier er ikke så lurt!

Hilsen PoloSport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er 6N vi snakker om her.

Da vil jeg anbefale 7-8x16" med 195/40 (fins blant annet i Dunlop SP 9000)

Eventuelt 8x15" med 195/45

Litt senking er nesten et must for at det skal se bra ut med større felger, selv om rulleomkretsen er som original.

Så kjøp et sett 35-40mm senkefjærer!

Ved mer senking enn dette bør du bytte dempere åsså ;)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elsker_min_polo

Pass bare på å ikke kjøpe for store felger...

Jeg har en polo colour consept som er senket, det sitter nå på 205-40*16 dekk på, og det er for STORT !

Jeg må nå bytte, vurderer 195-45*15. tror det er en passe størrelse...

Dekkene går oppi hjulbuen når jeg har folk bak, og det er ikke smart. Så pass på...

tvile på du har 9x16...

jeg kjører 205-40/16" ET 35 40mm senk og ingen subbing! ved ved nye dekk blir det nok 215 35,40/16"!

skal snart ned til min 60mm senk... muligens det blir litt valsing..

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mitt alternativ også, og valse ut buene, men siden har vært å hørt på en vw forhandler der jeg bor som også sjefen er en god venn av familien, han har skikkelig peil verkstedmesteren der, og han sier det at valsing er ikke noe bra valg, han har erfaring med at det blir ujevnt og buer i lakken og plåten...

Men hvis du vil ha det så, også er det helt jævli å kjøre på så lav profil, man kjenner hver eneste hump = det sliter på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PoloSport....jeg er litt i samme gata som deg....bruksbil(men med litt ekstar stash på) så jeg kjører 195/50-15" og det er helt greit......ser pent ut,nok gummi(elsker_min_polo:lavprofil,neitakk...)så 50 er fin fint..........

Send meg mailadr di på PM så kan jeg maile deg et bilde hvis du vil.

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

tvile på du har 9x16...

jeg kjører 205-40/16" ET 35 40mm senk og ingen subbing! ved ved nye dekk blir det nok 215 35,40/16"!

skal snart ned til min 60mm senk... muligens det blir litt valsing..

Hører for meg ut som du har felger med feil innpress ...

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elsker_min_polo

Det var mitt alternativ også, og valse ut buene, men siden har vært å hørt på en vw forhandler der jeg bor som også sjefen er en god venn av familien, han har skikkelig peil verkstedmesteren der, og han sier det at valsing er ikke noe bra valg, han har erfaring med at det blir ujevnt og buer i lakken og plåten...

Men hvis du vil ha det så, også er det helt jævli å kjøre på så lav profil, man kjenner hver eneste hump = det sliter på bilen.

Haha :) Med bumper stops på er den eneste fjæringen som er i bilen min på dekkene - 40 profil ..

Den er et helvette å kjøre det humper å smeller for hver minste ting ... Men "show before go" vet du ...

Men skal du har en bil som er kjørbar så må det vel bli 40mm senk og 15" felger med 195/45 dekk ...

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Hører for meg ut som du har felger med feil innpress ...

går utifra at du meinte "elsker_min_polo" :D

et min e perfekt.. eller.no :)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider