thomasb_ Skrevet Mars 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2013 Har en Peugeot 307 1,6 2001 mod som nå trenger litt "service" . Bruker å gjøre det meste selv, men har hatt den på verksted for vanlig servicehefte arbeid og slikt . Nå er den gått 150 000 km, og skal likevel ha den inn for å bytte registerreim og vannpumpe . Så er spørsmålet , har det noe poeng å følge servicehefte å ta "hovedservice" nå i tillegg til registerreima ? Jeg har forstått det slik at det som blir gjort på denne servicen er - Olje med filter. - Bytte av bensinfilter - Bytte av luftfilter. - Bytte tennplugger - Bytte pollenfilter - Bytte bremseæske. - etterfylling på gearkasse. til 4300,- ... Uansett, jeg har regnet det ut slik at delene koster rundt 1000 kroner + ett oljeskift 1000 kr til, så sparer jo litt på å gjøre det selv ... men går glipp av den servicekontrollen da .. (har nettopp vært på EU kontroll) Er det noe vits å følge disse servicene ? Forrige service kosta rundt 3800,- og det var bare skift av pollenfilter, olje og filter (og service sjekk) , mener jeg . Hva mer "magisk" er det som skjer på disse servicene som kan være det verdt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2013 Ville droppa den servicen, og gjort det selv ja. Fullt servicehefte er viktig ved videresalg, men en 2001-modell har begrenset verdi uansett, så da er det greit å gjøre slike ting selv. Syns jeg ihvertfall.:) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2013 Alt det vanlige service-arbeidet du lister opp er enkelt å gjøre selv, En slik kan være grei for å bytte bremseveske: eezibleed | eBay Skriv opp i serviceheftet hva som er gjort av service selv om du gjør det selv. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasb_ Skrevet Mars 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2013 Ja vurderer å bare ta reg reim bytte på verksted og resten selv ... men må man ha ikke ha bilen på bukk for å skifte bensinfilter og fylle på gearolje ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg