HansenPansen Skrevet Mars 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2013 Min Sharan 2.0 TDI DSG 2012 har Webasto som hyler såpass høyt at den overdøver motorlyden når det er kaldere enn 6 plussgrader. Grunnen er at motoren ikke avgir nok varme. Men jeg blir overrasket over at vanntemperaturen plutselig faller kraftig når den har nådd ca 70 grader. Da synker den til ca 50 grader før den igjen stiger langsomt mot 90 grader. Jeg har sett lignende oppførsel på andre biler, men ved litt høyere temperatur. Plutselig faller temperaturen når bilen er i ferd med å nå driftstemperatur fordi det "åpnes opp" slik at kjølevæska får sirkulert gjennom radiatoren. Dette for å unngå overoppheting. Hvis det er dette som er tilfelle med min bil, virker det ganske absurd: Bilen fyrer for fullt samtidig som den "lufter ut varmen". Håper det er en helt annen forklaring. Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg