Gå til innhold

Grunninstilling golf 2 gti 16v

Ranger emnet


hjelde

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som veit om hvordan ting skal justeres.. jeg sliter litt , siden bilen bruker ganske mye bensin å det lukter noe helt sinnsykt når jeg går på tomgang..

 

Rød pil er den skruen jeg lurer egentlig på litt hva er... det er for å justere bensin eller luft ?

Gul pil er jo tom gangen det veit jeg : )

 

men er det noen som veit hvordan den skruen med rød pil skal justeres ?

 

 

[ATTACH]37091[/ATTACH]

post-72677-13804854867062_thumb.jpg

Volkswagen Golf 2 gti 16v (130hk)--1988mod Kræsjet : (
Yamaha Dtx 125ccm 2006 (26hk)--2005mod
Volkswagen golf 2 gti 16v (130hk)--1987mod
Audi A4 B5 tdi (150hk)--1995mod

Volvo 240 gasser TURBO -- 1985mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken 16v motor? KR eller PL?

 

PL er med katalysator og lambda sonde.

 

vis det er PL prøv med en ny lambda sonde, biltema sin funker fint.

 

 

tomgang skal egentlig justeres av tomgangsmotoren, men kan jukses til med den skruen du har merket av.

alt angående bensin styres fra bensin fordeleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der er KR

men han bruker ganske mye bensin .. lå på 1.1 liter det er litt drøyt til å ha bare 130 hk : D

Volkswagen Golf 2 gti 16v (130hk)--1988mod Kræsjet : (
Yamaha Dtx 125ccm 2006 (26hk)--2005mod
Volkswagen golf 2 gti 16v (130hk)--1987mod
Audi A4 B5 tdi (150hk)--1995mod

Volvo 240 gasser TURBO -- 1985mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KR har K-Jet og ingen elektronisk korrigering vha lambda og DPR. Det du kan gjøre, men kun dersom alt annet er verifisert i orden, det er å justere grunninnstillingen på mengdefordeleren. Er en 3mm unbrakoskrue man kan justere på, bilde under.

 

audi_fuel_distrib_508c.gif

 

Mellom mengdefordeler og gummibelgen er den en plugg du må fjerne

2012-03-24_222830_cis_adjustment.jpg

 

Nedi der sitter unbrakoskruen, denne må kun justeres uten at motor går, og la aldri unbrakonøkkelen stå i når motor startes/går.

Ytterst små justeringer gjør store utslag! Husk hvor den stod før du justerer, ikke juster mer enn 1/8 omder om gangen!

 

2009-07-25_141759_cis_mixture_adjustment.JPG

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit hva grunninstilingen er ? altså hvor mange omdreininger rundt skal den skrues når den er på bånn altså skrudd helt ned

Volkswagen Golf 2 gti 16v (130hk)--1988mod Kræsjet : (
Yamaha Dtx 125ccm 2006 (26hk)--2005mod
Volkswagen golf 2 gti 16v (130hk)--1987mod
Audi A4 B5 tdi (150hk)--1995mod

Volvo 240 gasser TURBO -- 1985mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunninnstillingen måles med hensyn til høyde på armen til sensorplaten og høyden på stempel i mengdefordeler. For din del har det lite å si, juster f.eks. 1/8 omdr MOT klokken. Om du føler motor fortsatt går for fett så juster 1/8 omdr til.

 

Som sagt skal dette ikke røres før alt annet er funnet i orden, register, tenning, plugger, varmkjøringsregulator, thermotimeswitch osv.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår