Gå til innhold

Kjøp/ EU godkjenning av Mercedes 240..


spidy

Anbefalte innlegg

heisann. står en veldig billig merchedes 240 her i min hjemby. rundt 11.000 men så lurer jeg på hvorfor den blir solgt så billig. og om det er noen som har peiling på hvor mye sånn ca må man gi for og få den eu godkjent. ringte selgeren. og han sa det var vanselig og annslå.. Mercedes-Benz E-Klasse E240 V6 170hk Aut. sedan 1999, 221 000 <<-- her er i allefall link. men har sett 240 på finn. mellom 40.000 - 60.000 så lurte nesten på. er det mye feil på denne bilen da??.. hadde hvist blitt kjørt fra harstad - tromsø i den tilstanden bildene framviser til. så det er vell kanskje * håp * :).. håper noen kan hjelpe. fikk nesten lyst og kjøpe. bare det ikke blir så veldig mye over salgs prisen for og få den EU godkjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være ein alvorleg eller kostbare feil på motor, girkasse eller drivverk... Eller ein del andre feil/problem.

Motorvolumet er 2.597 liter. Den kan har litt høgt forbruk. Sommardekka i kofferten er litt slitt, mest det eine, så spøsr det korleis det det ser ut det dekke som ein pose i baksete. Viss du skal kjøpe bør du prøvekjøre den skikkeleg på alle gir og få den opp på normal driftstemperatur. Og få litt temperatur på olja på girkassa. Og ta ein naf test eller sjå over absolutt alt på heile bilen sjølv. Den bør også være ferdig godkjent i PKK (periodisk kjøretøy kontroll).

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være ein alvorleg eller kostbare feil på motor, girkasse eller drivverk... Eller ein del andre feil/problem.

Motorvolumet er 2.597 liter. Den kan har litt høgt forbruk. Sommardekka i kofferten er litt slitt, mest det eine, så spøsr det korleis det det ser ut det dekke som ein pose i baksete. Viss du skal kjøpe bør du prøvekjøre den skikkeleg på alle gir og få den opp på normal driftstemperatur. Og få litt temperatur på olja på girkassa. Og ta ein naf test eller sjå over absolutt alt på heile bilen sjølv. Den bør også være ferdig godkjent i PKK (periodisk kjøretøy kontroll).

 

takk for svar. har ikkje fått lappen endå. så tenkte eg skulle ordne meg en god førstegangs bil. men når den er så billig kan man jo lure. kontaktet selgeren i går. og fikk til svar den starter og går som bare det. alt tekniske skulle hvist fungere.. men de folkene selger jo for inkasso og liknande .. bare så synd han ikkje kunne takseere kva det blir og koste for eu kontroll. nesten det eneste eg trenger og vite men regner med 10-15 tusen. kanskje endå mere. de 240ene. går for 40.000 og oppover på finn. og da er de til og med i eu stand.. skulle nesten hatt med meg en profosjonell bil kar for og se på bilen. så man får ett slags innblikk. hvorfor den er så billig da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 V6 sliter med trange oljekanaler i toppen. Ellers er disse motorene greie. Den er ikke så altfor tørst heller og den går bra. Den har ikke gått langt så her kan du få en fin bil. Det som ofte dukker opp på eu-kontroll på denne årgangen av e-klasse er forstillingsdeler, da disse "tygger" opp forstillingen sin fort på dårlige veier. Men det som da er fint er at deler til denne bilen har blitt veldig billig de siste årene i forhold til hva det var. I tillegg er disse lette og skru på. Og du kan jo melde deg inn i mb entusiastklubb. Medlemskondigenten er på 400 kr i året, men da har du rabatter på de aller fleste Mercedes forhandlere i norge. Noen har vist frem medlemsskapet sitt hos forhandlere i Tyskland og har fått rabatt der også. I tillegg har har du rabatter på meca og mekonomen.

1999 Mercedes W210 430 TE V8

1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen

1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12

http://www.MBentusiastklubb.no

Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust er ikke noe problem på Mercedes. Det er stort sett japse-lovers som har hørt om det fra en venn, nabo, kusine til søskenbarn osv. Men i praksis kan man ta det helt med ro.

 

Hahaha, den var god. De er ihvertfall ikke noe bedre enn andre på dette området.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, den var god. De er ihvertfall ikke noe bedre enn andre på dette området.

 

Mercedes var i ferd med og få et dårlig rykte på seg når det gjaldt rust og måte ta grep. Mercedes nyere enn 2001 er mye bedre når det gjelder rustangrep.

 

Bilen det er snakk om er jo full i rust noe den typen er kjent for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår