Akram Skrevet Mars 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2013 Hei, Noen som har kunnskap til å guide meg i mål da jeg har kjøpt en pen men noe sliten Audi:) 1. Har problemer med at bilen sviver litt ujevnt på tomgang, når motoren ruses opp henger den seg på ca 2000rpm i ca 2-3 sek før den faller til normal, under kjøring fører dette til at bilen stopper av og til når turtallet faller, feks i et lyskryss. Hva må jeg bytte for å få den til å svive rent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2013 At tomgang faller noe sent er slik det skal være, er demper på gasspjeldet. Dog skal den ikke henge så lenge som du skriver, og stopper den så skyldes det mest sannsynlig falskluft. Sjekk alle slanger ifm innsug, veivhus og bremseservo. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2013 Er det noen måte å sjekke om det drar falsk luft eller må det byttes når det vises småsprekker, byttet ut endel slanger i går, den svære gummidelen som går mellom manifolden og luftfilteret viser har også småsprekker men de virker bare være på utsiden og ikke gjennomgående, blir usikker på hva som bør byttes og ikke???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet Mars 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2013 Nå er alt av slanger byttet ut, og det ble mange, men problemet er det samme., når jeg starter bilen flyr turtallet opp til et par tusen og henger der 2-3 sek før det faller til normalen, under kjøring virker dette slik at når jeg slipper gassen feks ned en slak bakke så går det 2-3 sek før jeg kjenner "at turtallet slipper" og når jeg gir gass igjen fører dette til et rykk, under kjøring hender det at motoren stopper når jeg frir motoren, det skjer aldri når jeg står stille og ruser opp motoren og lar turtallet falle, forstår at dette ikke er enkelt, men trenger tips:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet Mars 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2013 Kan det være problemer med sensoren på spjeldhuset? Denne skal rapportere spjeldposisjon til ECU-en. Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet Mars 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2013 Skal opp på en hugger som står oppi innlandet og plukke av diverse komponenter og prøve meg litt frem, mulig det kan være den sensoren, opplevde at i dag fungerte bilen plutselig helt fint en stund, takk for inspill, kommer tilbake med statusrapport plutselig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet Mars 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2013 Her er en ny opplysning som kansje kan være med å stille en diagnose, bilen sviver nå rent på tomgang, henger fortsatt på turtallet som nevnt over, men henger gjerne på lavere turtall også i spekteret 1000-2000rpm, det som jeg oppdaget når jeg står stille med bilen i fri, er at ved å øke turtallet med svak gjevnt trykk på gassen er at med en gang turtallet kommer opp på 1800rpm faller det ned 200rpm før det stiger til 1800 og faller og stiger, hele tiden holder jeg gassen på samme sted, dette skjer i spekteret 1800-2200 og skjer ikke under eller over dette området?????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2013 Har du KE-Jet eller Digifant? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet Mars 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2013 (endret) Mulig det er KE-Jet da den ser annerledes ut enn Audi 80 2,0e med Digifant, hva skal jeg se etter for å være 100% sikker her? Endret Mars 31, 2013 av Akram Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2013 Digifant har elektroniske dyser mens KE-Jet har mekaniske dyser. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet April 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2013 Digifant har elektroniske dyser mens KE-Jet har mekaniske dyser. KE-Jet bekreftet på denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 15, 2013 Rapporter Share Skrevet April 15, 2013 At motoren går opp i turtall et par sekunder rett etter start er normalt, det samme er det at turtallet ikke dropper momentant når gassen slippes. Det skal være slik. Dog skal ikke motoren stoppe i lyskryss, som sagt skyldes dette ofte falskluft. Om du er sikker på at det ikke er tilfelle, da burde du sjekke tenning, lambda og innsprut. Sjekk og funksjonstest også bryterene på gasspjeldet, både den for lukket og åpent. Diagnose kan du også ta, om du vet hva du driver med og er forsiktig, da kan du gjøre det selv med en LED eller lyspære på maks 1.2W. http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/175763-guide-feilkodeavlesing-uten-vag-com.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.