Gå til innhold

Jording til forsterker i bagasjerommet?

Ranger emnet

Oleee

Anbefalte innlegg

Nå begynner Oleee å få lyd i bilen her, da han har investert ny spiller, mono-blokk og kabler på snaut 4 måneder! :rolleyes: :) Sub m/kasse kommer antagligvis etter påsketider en gang når jeg får lønning! :) Sånn går det når man har en variabel økonomi, hehe..men nok bullshit nå, her kommer spørsmålet mitt:

* Hvor har dere valgt å jorde forsterkeren i bagasjerommet?

* Hvordan har dere festa forsterkeren og hvor? Forslag?

Eventuelt bilder av jordinga hvis dere har det.

Håper jeg har greid å utrykt meg godt nok, får jeg har lite snørring på hvordan dette fungerer, så vær snille mot meg! :rolleyes:

Takk! :)

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mono?

Jeg har jordings punktet i den stanga som reserve hjulet er tredd over.. Under selvsagt.

Forsterkern sitter på sia subben. Syns det er best sted hvis du ikke skal lage no sånt utstillings opplegg.. Bare pass på att forsterkern sitter litt innpå subben, sånn att ledningene ikke butter i baksete. For da kan de bøyes og du mister lyden i forskjellige høyttalere nå og da.

Åssen anlegg skal du ha?

Jeg har kenwood sett i dørene(4dørs), decader i hattehylla, jbl sub baki.. Smud lyd. Klar og fin. Forsterker er en 4x100w med justeringer i hytt å pine.

"My new years resolution is 1280x1024"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å jorde på selve setebeltefestet i bagasjerommet, hvis noen skjønner hva jeg mener? Men den skruen der var altfor stor og hullet på kabelskoen var for liten i diameter... Fikk borra/slipt litt større hull slik at skruen kunne gå igjennom kabelskoen uten problemmer, men knakk uheldigvis da jeg skulle montere idag.. :( Det var "for tynt" rundt selve hullet og jeg satsa på at det skulle gå uten problemmer, men det gikk dessverre ikke..

007: Den lange stanga som reservehjullet sitter på, kan man jorde på den?

BTW: Har kabler fra Ultimate og MonsterCable, spiller er fra Pioneer og mono-blokken er fra RF, 1x1000 RMS watt :)

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør en karosseriskrue rett i gods ved siden av feste for setebeltet under baksetet. Husk å puss bort lakken hvor du skal ha skruen. En av de viktigste tingene med bilstereo er et bra jordingspunkt. Men husk fo all del at tanken ligger under bilen:D

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.Stream

Kjør en karosseriskrue rett i gods ved siden av feste for setebeltet under baksetet. Husk å puss bort lakken hvor du skal ha skruen. En av de viktigste tingene med bilstereo er et bra jordingspunkt. Men husk fo all del at tanken ligger under bilen:D

Ikke skrem meg slikt'a! :eek: Hehe.. En av viktigste tingene ja? Var det jeg tenkte meg...:)

Originally posted by trra

Forsterkeren kan du feste i en plate som du fester på den ene siden av bagasjerommet, sparer mye plass og ser bra ut . Kle platen med noe som ser ut som fargen i bagasjerommet eller noe annet du har lyst på.

Takker! :) Har tenkt på det, og kommer til å gjøre det...med det første da, så etterhvert bygge om bagasjerommet når jeg kan ting:)!

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er 2 bilder, som du ser så har jeg montert forsterkeren opp\ned av en eller annen grunn, merkelig hehe, vel vel. Jeg har ikke vært noe nøye når jeg har montert, skal kaste ut anlegget snart allikevel. Hvis du tetter igjen mellomrommet langs plata,skjuler kablene bedre og kanskje none andre fester så blir det bra + å støv suge og rydde litt hehe.

anlegglite.jpg

anlegg2lite.jpg

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.Stream

En ting til. Ikke fest forsterkeren på kassa. den kan ta skade av vibrasjonene. Monter den heller på en treplate som igjen festes på bakseteryggen.

Tull, jeg har hatt den i kassa i snart 2 å. no problem..

Man kan jorde på den stanga ja. Jeg har gjort det og det funker fett. Bare skrap bort litt maling i bånn hvis det er noe

"My new years resolution is 1280x1024"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bygd om og trekt om hele bagasjerommet i golfen min.

131-3183_IMG.jpg

bildet er ikke spes bra, alt for mørkt, ser ikke alt. kan se om jeg kan finne et annet bilde

forsterkeren er altså festet på baksiden av baksetene, bak et plexiglass.. (neonlys og full pakke ja..)

6x9"-ere er festet oppe på sidene av bygget, bak nakkestøttene

bruker ikke hattehylle

2011 VW Golf 1.6 TDI

x - 1995 VW Golf 1.8 GL "Freeway Edition"

x - 1989 Saab 900 Turbo 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, det så jævlig niiice ut! :) Flere bilder??? Hvordan har DU valgt å jorde forsterkeren din? Kommer du på VACN treffet i Drammen 1. mai? Kan ta en titt da..;)

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 007

Tull, jeg har hatt den i kassa i snart 2 å. no problem..

Man kan jorde på den stanga ja. Jeg har gjort det og det funker fett. Bare skrap bort litt maling i bånn hvis det er noe

Da får jeg nesten jorde der jeg også, hvis jeg ikke finner noko anna! ;) Du kunne vel ikke legge ut par bilder av bagaserommet ditt? :) Vil bare se hvor spennende det er bak-i-der :rolleyes: ...

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider