Gå til innhold

Senkesetterfaringer på 6N!?

Ranger emnet

PoloBoy

Anbefalte innlegg

Jepp, vet der er tråder om dette fra før, men får så lite konkret ut av disse....;)

Lurer på om noen her kjører med fjærer som senker MER enn 40mm og org dempere, og hva slags erfaringer de har med dette!? Er sugen på å senke mer enn 40mm, men finner ikke noen komplette sett bortsett fra coilovers, og det blir litt drøyt..... Kom over ett sett fjærer i dag som senker 60-50, og dette hadde vært ideelt, men ser for meg at demperene tar kvelden etter kun kort tid....!? (Evt noen som vet hvor jeg kan få tak i noen greie billigere demperer som passer...?)

Har også fått tilbud på ett nytt sett med gule koni og fjærer som senker 35mm til ca 4k, men syntes ikke det blir lavt nok.... (kjører med 15")

Noen som mener noe eller har erfaringer! Har erfaring med coilovers selv, men har ikke tenkt til å betale så mye, blir nok til at jeg bytter ut bilen til høsten uansett.......

Hjelp!? :rolleyes: :D

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PoloBoy

Jepp, vet der er tråder om dette fra før, men får så lite konkret ut av disse....;)

Lurer på om noen her kjører med fjærer som senker MER enn 40mm og org dempere, og hva slags erfaringer de har med dette!? Er sugen på å senke mer enn 40mm, men finner ikke noen komplette sett bortsett fra coilovers, og det blir litt drøyt..... Kom over ett sett fjærer i dag som senker 60-50, og dette hadde vært ideelt, men ser for meg at demperene tar kvelden etter kun kort tid....!? (Evt noen som vet hvor jeg kan få tak i noen greie billigere demperer som passer...?)

Har også fått tilbud på ett nytt sett med gule koni og fjærer som senker 35mm til ca 4k, men syntes ikke det blir lavt nok.... (kjører med 15")

Noen som mener noe eller har erfaringer! Har erfaring med coilovers selv, men har ikke tenkt til å betale så mye, blir nok til at jeg bytter ut bilen til høsten uansett.......

Hjelp!? :rolleyes: :D

Man bør vel bruke andre støtdempere når man senker mer enn 50mm ja. Vet at Felgimport selger komplette Inter Alloy senkesett på 60/60mm til en overkommerlig pris...

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen blitt noen cm lavere...(endelig)! Endte opp med 40-40 AP fjærer, og er rimelig fornøyd! Bilen er langt fra ekstrem, men det har ikke vært planen for den i utgansgspunktet heller! Tror også at AP fjærene muligens senker noe mer enn tilsvarende fjærer av andre merker...!?

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har supersport senkesett fra autospar. 65/55 mm, men ble for lavt med 65 foran, så har 40 mm gammel fjær på foran, med nye kortere supersport demper.

Er helt fint å kjøre med, ikke noe særlig stivt, men altfor lavt og mykt for fullastet bil...

Her er bilde med 65 mm senking og 40 mm senkefjær foran:

DSCN5061.sized.jpg

Senking2_016.sized.jpg

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mjepson

jeg har supersport senkesett fra autospar. 65/55 mm, men ble for lavt med 65 foran, så har 40 mm gammel fjær på foran, med nye kortere supersport demper.

Er helt fint å kjøre med, ikke noe særlig stivt, men altfor lavt og mykt for fullastet bil...

Her er bilde med 65 mm senking og 40 mm senkefjær foran:

DSCN5061.sized.jpg

Senking2_016.sized.jpg

Med orginale dempere er det ikke så rart...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider