Gå til innhold

Frustrert over firkantet firmabilregelverk? Facebookside.

Ranger emnet


JChE

Anbefalte innlegg

Nei, regelverket er ikke rettferdig når en 3-seter transporter gir samme skatt som en Ford Mondeo med 5 seter. Den første bilen kan kun brukes til små ærend, den siste kan fullt og helt erstatte en privatbil.

 

Hadde min jobb vært slik at jeg kunne hatt en mondeo som privatbil, hadde jeg selvfølgelig ikke eid privatbil i tillegg slik som jeg gjør nå. Da hadde jeg spart masse penger. Hvorfor er det rettferdig at det skal være dobbelt så dyrt for meg å kjøre, bare fordi jeg har valgt å bli håndverker?

 

Fordi det ikke er meningen at du skal bruke den privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er INGEN som tvinger deg til å kjøre arbeidsgivers bil utenom arbeidet. Det er derfor helt frivillig å pådra seg firmabilbeskatning. At du vil gjøre private ærender med arbeidsgivers bil for å spare tid er ditt eget problem.

 

Dette er omtrent like dumt som å kjøre for fort, og sutre når man får bot.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere forstår virkelig ikke hva dette handler om. Heldigvis er det mange andre som gjør det.

 

Det blir fort kundens problem når jeg må bruke masse ekstra tid til og fra jobb, for å bytte bil. Det blir dyrere for kunden. Men dere viser veldig tydelig med det dere skriver at dere hverken er håndverkere eller har barn. Hadde dere hatt det ville dere forstått hvordan dette fungerer i praksis.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere forstår virkelig ikke hva dette handler om. Heldigvis er det mange andre som gjør det.

 

Det blir fort kundens problem når jeg må bruke masse ekstra tid til og fra jobb, for å bytte bil. Det blir dyrere for kunden. Men dere viser veldig tydelig med det dere skriver at dere hverken er håndverkere eller har barn. Hadde dere hatt det ville dere forstått hvordan dette fungerer i praksis.

 

Jeg forstår din frustrasjon,men det er jo sånn allerede idag at kunden må betale for den tid du kjører,bompenger etc. Alle sånne utgifter blir fakturert kunden,man leker jo ikke butikk. Dessuten tviler jeg på at det er i arbeidsgivers interesse at arbeidsbil blir brukt privat,slitasje etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skjønner jeg at du hadde spart tid ved å kunne gjøre private ærender med arbeidsgivers bil. Men siden dette er vanskelig å kontrollere i praksis må man sette grensen et sted der det er mulig å kontrollere (selv om det alt for sjelden er kontroller). Det er et enkelt regelverk, som det er enkelt å overhold (hvis man ikke vil jukse da).

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår