Gå til innhold

Stereo Prosjekt - 04

Ranger emnet

Ruzle

Anbefalte innlegg

Hei kjære leser.

Jeg har hatt innbrudd i bilen min og de stjelte mp3 spilleren min og forsterkeren min. Føles ut som bilen min har blitt voldtatt!! :(

Dette ble stjelt:

http://dls.se/fstark/ca10n.htm

http://www.ljudiabutikenost.com/images/cdx-mp80x30.jpg

Men uansett må jeg starte ett nytt stereo prosjekt, så da lurte jeg på om noen ville gi meg tips om hva som lønner seg å kjøpe og hva som ikke lønner seg å kjøpe. Vurderer også å bygge en ny basskasse. Det jeg lurer mest på er hvem merke som gir mest for pengene både i forsterker og en cd/mp3 spiller. Jeg skal også ha en alarm denne gangen. =) Uansett jeg tar imot alle tips og info!

Bilen er en Opel Vectra A 1995.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har du tenkt å legge i det ?? Litt enklere og anbefale noe da og hvilket nivå skal du ha det på ?

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaller Alpine CDA-serien på det varmeste, men da får du ikke noen CD-spiller med MP3 til under 5000,- :D Alpine CDA-9812RB/RR er den billigste med MP3, den har dessuten Bass Engine Plus som også er meget bra. Dessuten er det Helt klin ren 4V RCA (som mange firmaer kaller 6V clipped :p) Dessuten er Alpine kvalitet. Eneste minuset mange synes, er kanskje at de har old-school design. Men so what? Lyden som teller! Men du vet jo at jeg har CDA-9815RB selv, og du har hørt den og sett den. Største forskjellen på min og 9812 er displayet og Bass Engine Plus kontra Pro. Dra på http://www.bilstereosenteret.no/ finn en Alpine spiller du liker, print ut produktsiden, dra til tv-boden og hvis dem lappen, så svettern sikkert litt også ringer han til Alpine. Og vips så har du fått en alpine spiller til tilnærmet lik samme pris (kanskje 50 lapp forskjell).

Bare vær så snill og hold deg vekk fra Sony-spillere, hører stadig folk klager på de, mest pga. den elendige velkjente kvaliteten.

Og hvis du skal bruke ca. 10-lapper, så kan du kjøpe Alpine spillern til ca 5000,- og Macrom M1A.1000D til 4700,- elns. (bruk samme metode som med alpine spillern bilstereosenteret.no liksom.) Det virker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takker :) skal ta å sjekke ut litt jeg.. Lurte også på en Clarion DB-348RMP. Den koster ikke mer enn 1900 spenn.. Men det er så forbanna lite info om den.. Noen som vet om en sånnen review side? hadde vert genialt.. Noe sted jeg kan finne priser på de vibe greiene a? Alpine er ikke så gavmilde på mp3 avspilling nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt du trenger av priser finner du på http://www.soundpressure.no

det ligger en del omtaler om produktene på vibe sine sider også ligger det en del på våre sider. sjekk under refferanser. eller så kan du jo komme innom så har jeg en stoor bunke med engelske bilblader og det er vel nesten ikke en av dem hvor vibe ikke er nevnt.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sirsnare

ALJ_GSi mener vel at Vibe er et bra merke da?Slo ikke det deg?Og som han sier forsterkerne er laget av Zapco,som er av det bedre slaget,etter det jeg har merket..

hørt den før. Ja zapco er kjempebra og kjempedyrt. Men hvem sier at zapco er vibe? OEM er kjempefint det men blir lissom ikke det samme å si at noe er bra fordi en eller annen kjent har laga deler til de.

Build hard Play Loud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan love deg at et av det merket du får mest for pengene er vibe, siden vi har senket prisene med 25%. der har du bass elementer som spiller nydelig, frontsett som blir sammenlignet med boston acustic og forsterkere som er laget av zapco.

ALJ_GSi sa det der..

sa ikke at vibe verken er bra eller dårlig heller jeg,aldri vært borti det,så har ikke peiling..Bare fikk fram at zapco har laget forsterkerne og at det er et bra merke..så det KAN jo hende at vibe er ålreit..

MEn nå skal jeg ikke skrive mer for å ødlegge tråden til Ruzle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, det som er det største problemet er å kunne sammenligne forsterkere. Og prisene deres. Jeg trenger en forsterker som er helt grei og klarer å gi nok effekt.

Lurer også på å bygge om hele bagasjerommet. Lage en plate som gulv og trekke den. Stifte fast alle ledninger og få et skikkelig ryddigt oppsett. Noen som har noen erfaringer med hvordan dette gjøres? Hvordan jeg skal lage den plata for å få det mest mulig ryddigt og pent? Noen bilder av bygging hadde vært kult :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider