Gå til innhold

Problemer med nykking...

Ranger emnet

hebbez

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en audi a6 2,4 tip/q 98 mod og har problemer med nykking i bilen.. Først trodde jeg dette var en feil med gearkassen siden det er mye feil på disse kassene og problemet kun har oppstått under kjøring. Helst når jeg kommer med lavt turtall(ca 1500 rpm) og det kommer en bakke, og jeg kjører uten at bilen gearer ned, da har nykkingen kommet. Men her om dagen da jeg startet bilen og den sto på tomgang, kom nykkingen.. Når jeg gasset til ca 4000 rpm forsvant nykkingen.. Er det noen som vet hvor problemet kan ligge? Siden dette bare skjer av og til, ellers så fungerer bilen fint. Har nettopp skiftet begge lamdasondene siden verkstedet mente det var disse som var problemet... Har hatt bilen inne til feilsøking hos 2 verksteder med utgifter på nesten 15000.- uten noe funn, men bare bytte av dyre deler som ikke har rettet opp i problemet med bilen.

Takker for svar :)

Mvh frustrert audi eier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er to stk, en foran hver kat. På senere modellerer er det også to bak kat.

Kan også nevne at når nykkingen oppstår, blinker bensinlampa i takt med nykkingen..Har veldig mye sus ifra tanklokket når dette er skrudd inn, eller da man presser inn ventilen i tanklokket...Da kommer det en kraftig vacumlyd...Men sålenge denne ikke er trukt inn, forsvinner vacumet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Er vel gjerne en av coilene eller EGR ventilen som er blitt nevnt her i tråden tidligere.

Er usikker på det..Fikk bort vacumet fra bensinstanken med å bytte taktventilen..Men når dette skjer, er det som at bilen dør (blir kvalt) og alle lampene i instrumentet blinker..Kan det være en kontaktfeil på batteri med tanke på at jeg har strømkabel til forsterker koblet på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider