Gå til innhold

Bilstero i Ford Fiesta ST 2005

Ranger emnet

Danny6

Anbefalte innlegg

Jeg må ha noe mer lyd i min Ford Fiesta ST.

Jeg har ikke tenkt til å ha en stor sub og lyd som får trommehinnene til å sprekke, men jeg må ha en gjennomført god lyd.

Jeg har fryktelig lite peiling på bilstero og håper noen kan gi meg tips her :-)

Denne bilen er veldig liten, så det sitter kun to høytalere forran.

Hvordan finner jeg ut hvordan størrelse det er på disse?

Kommer jeg langt med å bytte ut disse to forran og sette et par gode høytalere i hattehyllen bak?

Kan se for meg at på denne måten så vil bagasjerommet fungere som en "basskasse" og gi meg den gode og helt ok lyden jeg her er ute etter? Skal da også selvsagt kjøpe en ny spiller til bilen. Her trenger jeg bare en spiller som kan spille via USB og aux, så jeg har sett på en pioneer spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyttalere i hatthylla vil gi et feil lydbilde, da lyd bakfra ikke er å foretrekke. Jeg ville da mye heller fått inn noe bra i dørene foran, og en liten sub baki. Husker ikke i farta størrelsen på høyttalerene i denne bilen, så du må nok av med dørtrekket og se.

Hvis du får inn 6.5" så er disse veldig bra: Gladen SQL 165 - Autodesign AS

Så kan du ho vurdere en slik sub: Digital Designs DDLE-M12 - 12'' - Autodesign AS

Dette sammen med denne forsterkeren vil gi deg veldig bra lyd: Mosconi GLADEN AS 100.4 - Autodesign AS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyttalere i hatthylla vil gi et feil lydbilde, da lyd bakfra ikke er å foretrekke. Jeg ville da mye heller fått inn noe bra i dørene foran, og en liten sub baki. Husker ikke i farta størrelsen på høyttalerene i denne bilen, så du må nok av med dørtrekket og se.

Hvis du får inn 6.5" så er disse veldig bra: Gladen SQL 165 - Autodesign AS

Så kan du ho vurdere en slik sub: Digital Designs DDLE-M12 - 12'' - Autodesign AS

Dette sammen med denne forsterkeren vil gi deg veldig bra lyd: Mosconi GLADEN AS 100.4 - Autodesign AS

Takker for svar :-)

Disse elementene du foreslår i dørene foran(bilen har bare dør foran). Har disse bass, mellomtone og diskant i seg?

Etter hva jeg kan se så har denne bilen kun disse to originale høytalerene i dørene og ikke noe ekstra diskant noe sted.

Blir lyden veldig dårlig om jeg setter høytalere i hattehyllen?

Jeg vil veldig gjerne slippe basskasse i denne bilen da jeg ønsker å bruke det lille bagasjerommet denne bilen har til noe annet enn denne basskassen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bass/mellomtone med diskanten løst, så den kan du sette i hjørnet på dashbordet feks. Jeg ville prøvd med dette settet først og en forsterker, kanskje du blir så fornøyd at du ikke trenger noe mere ;)

Okei :-)

Det finnes ingen elementer som har diskant og mellomtone i seg til å sette i dørene, sånn at jeg slipper denne diskant "klossen" i hjørnet på dashbodet :-)? At jeg da eventuelt kan ha bass bak. Eller blir det en merkelig lyd om jeg gjør det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider