andbro Skrevet Mars 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2013 Hei, jeg har noe jeg lurer på... Hvorfor er det gult på innsiden av oljelokket mitt? (se bilde.) frostvesken er helt fin, tror jeg? jeg sjekket to ganger i stand under en kjøretur. midt under kjøreturen lå nivået litt under minimum, men når jeg parkerte hjemme lå nivået på minimum-streken, der det skal ligge til vanlig. det er ikke noe gult på peilepinnen min som er i oljen. https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/625674_10151269829136324_832041852_n.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2013 Dett blir sånn p.g.a. kondens. Helt normalt. Tørk det av så er alt OK. Disse VW motorene har et deksel under lokket slik at det ikke spyles olje rundt der når motoren går. Det samler seg da ofte litt kondens som sammen med oljen blir majonesfarget. Spes. om det er mye småkjøring om vinteren. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andbro Skrevet Mars 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2013 Takk for svar :):) Hadde to luftbobler på peilepinnen, vet ikke hva det kommer av? Har ikke mye peiling på bil. Hehe :helpme: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg