Gå til innhold

Rense innsuget på bilen

Ranger emnet

TKarlsen

Anbefalte innlegg

a4-4119.png

Jeg skal bytte slange som er merket "1" på dette bilde, og da lurer jeg på en liten ting.

Bilen har jo hatt EGR system i 280 tusen km nå, så det er nok mye dritt inni der. Så det jeg lurer på, er om det finnes noe jeg skal spraye inn i innsuget, som løsner på møkka? Og vil motoren ta skade av å få de restene inn i seg?

Har lyst til å rense innsuget, men har ikke så lyst til å demontere det

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

For å si det sånn så kan jeg love at koks, sot å masse drit sitter virkelig fast.

Hadde selv en Carisma 1.9 gdi, som er veldig plaget med det der... og for å gjøre en 100% god jobb så var den eneste måten å skru av innsuget. Det er ikke verre en å merke alle slanger, ledninger skikkelig så er det bare å skru av. Ofc så burde du kjøpe ny pakning.

Det jeg gjorde med innsuget var å gå berzerk med Høytrykkspyler å no skikkelig hard avfetting's stoff vi har på jobb + blåsespiss :)

- Lasse J!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at StripAll ikke er bra for aluminium.

Et annet tips jeg så en gang var å bruke roterende børste på drillen.

For å komme til må denne være litt lang og bøyelig.

En improvisert børste laget av litt kraftig multidrådet el-kabel hvor enden var avisolert og trådene bøyd ut fungerte vist bra,

muligens i kombinasjon med noe ovnrens eller annet rensemiddel.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel fjerner sotet over natten.

Må IKKE forsøke å fjerne noe sot med innsuget montert. Kommer til å skade motoren

Takk, det var det jeg ville vite :) Jeg er ikke plaget med tett innsug enda, men da blir det evt å skru det ut og legge det i diesel om jeg skal rense det.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider