Gå til innhold

a6 lader ikke lengre...

Ranger emnet

El Duce

Anbefalte innlegg

Kjerringa har en 96 modell A6 2,6 quattro som begynte å kødde i dag... Voltmeteret i bilen viser under 12v nå selv om den har ladet i mange timer. ABS lampen lyste tidligere, men nå er det oljelampe og ladelampe som lyser. Kjørte en tur i stad og da spratt den opp på rett under 14v noen sekunder før den ramlet ned igjen.

Er det ny dynamo som gjelder her eller kan det hjelpe å bytte spenningsregulatoren? Ikke sikker på hvordan det fungerer, men er det eventuelt mulig å kjøpe børster å bytte de bare? Ny dynamo koster jo en del, men kan jo hende det er brukt å få tak på... Hvor får jeg børster som passer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor handler du dynamo i tyskland? Finner de på tysk ebay ser jeg, men skulle helst hatt dette iorden litt kjappere enn det tar å få sendt opp en... Hvilken dynamo skal jeg ha egentlig? Er det 120A orginalt? Kommer opp flere alternativer flere plasser ser jeg. Motoren er en 97 modell og bilen er 96, men det er vel så godt som samme motoren og dynamoen er vel flyttet over fra 96 modellen uansett tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestilte som sagt en overhalt dynamo. Ikke fått den enda, men klarte å kikke i motorrommet i dag og da så jeg at dynamoen som står i bilen er en 120A. Den har også samme delenr. som den jeg bestilte. Så nær som siste bokstav i delenummeret. Den som står i bilen ha F til slutt, men den jeg har bestilt har C til slutt. 078 903 015 C er den jeg har bestilt og 078 903 015 F er den som står i. Går disse om hverandre? Hva er forskjellen? Og om ingen vet, hvordan finner jeg ut av det?

Forklarte selger hvilken bil det dreide seg om og han sa at denne passet. Det var samme som står på 2,8 literen sa han.

Etter det jeg greier å google så passer begge disse to typene, men det er jo nødvendigvis en forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider