Kragero91 Skrevet Mars 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2013 Hellu, har kjøpt min første audi A4, 1,8TQ. har kun styra med volvo 240 turbo, så aldri rota med audi :) Når jeg henta bilen, så gikk den som den skulle. dro likt på alle gira og turtallet var bra. Men har merka det i ettertid at bilen dabber mere og mere av, også plutselig går den som den skal i noen minutter, så dabber den av igjen. går for det meste dårlig..... bilen er orginal, jeg har kun bytta til åpent luftfilter, orginal resirken og alt er på. problemet kom FØRE jeg bytta filteret. har hørt snakk om og trykkteste vacum slanger og trykkrør. om den kan suge falsk luft. men hvordan gjør jeg dette?? er det noen følere/sensorer som kan være grunden? kommer også en "skrangle" lyd når jeg ruser bilen, men den blir borte når turtallet synker. den er der også når jeg gir på i ALLE gira, også slipper gassen for så og rulle, men tar jeg inn clutchen så blir den borte igjen. jeg har ikke montert turbotrykks måleren ennå, så får ikke sett hva den ligger på. Nicholas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kragero91 Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2013 ingen som har forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mars 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2013 Ta en diagnose og se om det ligger noen feilkoder der :) Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kragero91 Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2013 Det kan jeg gjøre:) Men hvordan tar jeg trykktest i vacumslanger og trykkrør? Går for den billige løsningen først Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet Mars 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2013 tett catelysator ..... ut med innmat eller sett på rør Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kragero91 Skrevet Mars 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2013 Hvordan kan jeg sjekke om den er tett MortenM? skru av eksosen og se om "vepsebolet" er løst? kommer jo ingen lyder eller spytter "kuba" ut av eksosen. eller må jeg bare nappe den av og sveise på rør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kragero91 Skrevet Mars 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2013 Tok ut kontakten på Luftmengde måleren.. Fjusker på tomgang seff, men dro/gikk som den skulle da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet Mars 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2013 min gikk som en dass, pga att den hva tett kappa bare å satte i rør å gikk som tusan å fikk tilbake fult ladetrykk Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skår88 Skrevet Mars 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2013 Det kan jeg gjøre:) Men hvordan tar jeg trykktest i vacumslanger og trykkrør? Går for den billige løsningen først Med å trykk teste, kan du koble av røret fra luftfiltert, og enten kjøpe en "gummi adapter" med dekkventil i. eller lage en av en tennisball etc. så tar du en dekk fyller med trykk måler å setter på,, du skal kunne kjøre trykket opp til vertfall 1 bar før det begynner å leke noen plass.. er det større lekasjer får du aldri opp trykket.. Siter [sIGPIC][/sIGPIC] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2013 Rengjør LMM eller bytt den. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kragero91 Skrevet Mars 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2013 Takk for svar =) har litt og knote med i hælja da. skal jeg bare ta av luftmengdemåleren og spraye med (HVA?) :) noe jeg MÅ bruke til denne? skal den blåses tørr med trykkluft eller kan jeg sette den på om den ikke er 100% tørr? begynner og bli lei at den ikke går som den skal, og bruker mere bensin enn vanlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2013 Rengjøres med isopropanol. Lufttørkes etterpå, ikke noe trykkluft her. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kragero91 Skrevet Mars 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2013 Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kragero91 Skrevet Mars 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2013 KAN det funke med rød/hvit sprit? eller det FYYYYYY? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2013 Nei, det funker ikke da begge deler legger igjen fettstoff/film av petroleumsprodukt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.