Gå til innhold

Få svart plast svart igjen?

Ranger emnet


triggerhappy

Anbefalte innlegg

Hadde fyllt felgrens på motorvask-flaska men det hadde ikke fadern fått med seg så han vaska motoren med felgrens:rolleyes:

 

Fullt av svart plast der, mye av det fikk stygge hvite/grå flekker/områder. Prøvd vann, såpe og bumpershine, men det funker ikke. Lakkering er uaktuellt. Noen tips?

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Gnukke litt med bremseveske skal vel funke.

 

Funker det på fangere osv også? Blir det ikke fryktelig glinsende og sleipt? Har ikke hørt dette før, men hvis det funker så må jeg jo prøve ;)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr hatt samme problem en gang. Det du gjør er å kjøpe matt svart varmebestandig lakk som de har på thorshov eller bilxtra. Spray på en svamp etter at lakken har tørket litt på svampen 10-15 sek. detta blir bra!!! fungerer på støtfangere med skader osv.. også.....

LARSEN RACING dvp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AutoGlym Bumper Care. Koster 149,- for ei flaske, som varer lenge ved vanlig gnukking på privatbil. Påføres med en ren svamp. Fikser det meste av grå/flekkete plast! Denne brukes av bilpleier i hele landet... Fåes kjøpt hos blant annet BilXtra.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B1ack_Mi16

Hva med å prøve å gå over plastikken med varmepistol?

Har hørt at noen bruker det for å få de svarte listene på 205 GTi til å faktisk være svarte, istedenfor grå...

 

Dette funker veldig bra, men man må være forsiktig så det ikke blir for varmt.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinylwipes som du får på de fleste bensinstasjoner, er sånne servietter som du kan gni over alt som en gang var svart som feks: speil, fangere, lister osv Blir som nytt, får tilbake en kjempe fin svart farge og det tar deg under 1 min :D

Bruker det selv, absolutt og anbefale....

Mvh ThaBoZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår