Gå til innhold

Hvordan koble iso kontakt

Ranger emnet

Pimpmyride

Anbefalte innlegg

De på bilde 1 er sånne som kommer fra spilleren, og skal da passe inn i de som sitter i bilen. Det er hannkontakter fra spiller og hunkontakter i bilen, så du må ha tak i en hunkontakt til strømdelen din. Slik som de øverste her: Monteringstilbehør for bilstereo - Biltema

Jeg ville loddet dem jeg da, og brukt krympestrømpe, eller til nød brukt vanntette kabelskjøter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på bilde 1 er sånne som kommer fra spilleren, og skal da passe inn i de som sitter i bilen. Det er hannkontakter fra spiller og hunkontakter i bilen, så du må ha tak i en hunkontakt til strømdelen din. Slik som de øverste her: Monteringstilbehør for bilstereo - Biltema

Jeg ville loddet dem jeg da, og brukt krympestrømpe, eller til nød brukt vanntette kabelskjøter ;)

Hm, åja aldri loddet noe særlig, vanskelig?

funker det med noe alla sånn :

[ATTACH]37236[/ATTACH]

post-74709-13804854895163_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakten ved tenningslåsen tror jeg ikke hører til radioen.

På bilde nr2 i første post ser kontakten for høyttalere ut til å være intakt.

Da er det de 4 trådene som skal kobles til den andre ISO-kontakten for strøm.

Det er oftest 4-5 tråder

jord (-)

batteri +

tenning +

lys +

Er det en Golf mk3, så er beskrivelse av kobling her: http://www.installdr.com/Harnesses/VW-Wiring.pdf

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmeste ledning som har + når tenning på er vel til bryteren for varmeapparatvifta.

Sjekk sikringstørrelsen om du trenger mye strøm.

Edit:

Det beste vil være å få strøm i den riktige kretsen.

Strøm til radio har en egen kontakt i tenningslåsen slik at du kan spille uten at motoren går.

Om du er sikker på at sikring er OK, så kan det være bakstykket på tenningslåsen som feiler.

--

Endret av Bwana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmeste ledning som har + når tenning på er vel til bryteren for varmeapparatvifta.

Sjekk sikringstørrelsen om du trenger mye strøm.

Edit:

Det beste vil være å få strøm i den riktige kretsen.

Strøm til radio har en egen kontakt i tenningslåsen slik at du kan spille uten at motoren går.

Om du er sikker på at sikring er OK, så kan det være bakstykket på tenningslåsen som feiler.

--

Tok den innpå tenningen til varmeapparatet og den funket som gull da :) tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider