Gå til innhold

Guide for lufting av bremser!

Ranger emnet


quack

Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg en enkel guide for lufting av bremsene? Ikke no bremsevæske er igjen etter at jeg har skifta/overhalt alle kalipperne.. men ny bremsevæske er innkjøpt og alle kalipperne er skrudd på igjen.

det eneste jeg har fått med meg om lufting av bremser er at det er lurt å være to folk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en til å sitte i biln å pumpe pedalen... Når han har pumpet en liten stund, får du han til å holde den inne... når han gjør det, åpner du å lukker fort på luftenippelen for å slippe ut luft...

når dette er gjentatt noen ganger og det bare kommer bremseveske ut, så forflytter du deg til neste kalipper..

x1990 Ford F-250 XLT Lariat (solgt og savnet)

-1974 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dalix

Få en til å sitte i biln å pumpe pedalen... Når han har pumpet en liten stund, får du han til å holde den inne... når han gjør det, åpner du å lukker fort på luftenippelen for å slippe ut luft...

når dette er gjentatt noen ganger og det bare kommer bremseveske ut, så forflytter du deg til neste kalipper..

så det kommer ikke luft til de "ferdige" kalipperne når man lukker lufteskruen og hopper til den neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint klare det alene, hvis du bare har en liten slangestump (helst gjennoksiktig) som passer på luftenippelen, og en tom colaflaske. Du setter bare slangen på nippelen, og ned i colaflasken, så pare pumper du på pedalen til det kommer veske uten luftbobler, så stenge igjen lufteskruen, så det samme på andre siden.

D er selvfølgelig best å være to;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TRA

Du kan fint klare det alene, hvis du bare har en liten slangestump (helst gjennoksiktig) som passer på luftenippelen, og en tom colaflaske. Du setter bare slangen på nippelen, og ned i colaflasken, så pare pumper du på pedalen til det kommer veske uten luftbobler, så stenge igjen lufteskruen, så det samme på andre siden.

D er selvfølgelig best å være to;)

 

Litt lurt å ha "lufteveske" i den Colaflasken da! ;)

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

 

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk problemer med bremsene på tur til gatebil og måtte plombere begge røra som gikk til bakhjula (!). Naf kom til stedet og hjalp meg med dettte , og når vi skulle lufte ut så kobla han en slange til framhjulet mitt og opp i bremseveskebeholderen. Denne slangen hadde lokk i andre enden som erstattet det originale , slik at luften kom inn i bremseveskebeholderen. Dette fungerte sinnsykt effektivt og erstattet min kamerat med krampe i høyrefoten..... Det var MYE luft i systemet...

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår