Gå til innhold

Audi 80 starter ikke

Ranger emnet

Auda93

Anbefalte innlegg

Har hatt et (tidligere) lite problem med at jeg ikke får start på bilen min. Har et par ganger slitt med at bilen ikke viser store tegnet til liv når jeg vrir om tenningen, før den nå nekter helt å starte for meg. Går an å starte på gir, men er ikke alle plasser jeg kan parkere i bakke..

Trodde først det var starteren da den går i inngrep, men den drar ikke motoren i gang. Har skiftet børster i starter og jukset med gods ved å trekke ledning direkte fra minus på batteri ned på jodring på starter, uten hell. Batteriet er det ikke, da den leverer riktig volt og ampere(er også nytt for et knapt år siden).

Så da er mitt spørsmål til dere som har peiling på disse motorene: har dere noen forslag til hva det kan være? Lurer selv på om det kan være switchen eller starterreleet, men da ville vel ikke starteren gått i inngrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom starter slår inn, men ikke orker dra rundt motor, da har du ett av følgende problemer;

1. Batteriet ER utladet / dødt.

2. Dårlig kontakt enten på polsko, tilkopling på starter eller på jording mellom karosseri og motor.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom starter slår inn, men ikke orker dra rundt motor, da har du ett av følgende problemer;

1. Batteriet ER utladet / dødt.

2. Dårlig kontakt enten på polsko, tilkopling på starter eller på jording mellom karosseri og motor.

Skulle gjerne ønske det var så, men batteritesten viste at det ikke var noe galt med det. Prøvde med booster, men samme resultat. kunne det vært en idé å prøve med en annen starter? Før jeg skiftet børster testet vi den utav bilen med et annet batteri, og den fungerte som den skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva går den batteritesten ut på? Spenningsmåling uten høy belastning forteller ingenting om batteriet.

Det du kan gjøre er å måle spenningen mellom girkasse og plussledning inn på starter når du prøver å starte. Det vil gi en god indikasjon ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva går den batteritesten ut på? Spenningsmåling uten høy belastning forteller ingenting om batteriet.

Det du kan gjøre er å måle spenningen mellom girkasse og plussledning inn på starter når du prøver å starte. Det vil gi en god indikasjon ;)

Batteritesteren belaster batteriet og måler volt og ampere utfra det. Takk for tipset, skal prøve det når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider