Gå til innhold

Foringer Audi 100 2.0E 1992

Ranger emnet

Akram

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal bytte foringene til bærebroen(subframe) og finner ikke disse til salgs på nett, 2.0 har delenr 4A0 399 419 og 4A0 399 420.

De større motorene har samme delenr men en E bak. Noen som tilfeldigvis vet hva forskjellen er og om jeg kan bruke den med

E bak da disse er å finne hos carparts.no for 300kr, kontra 2000kr hos forhandler uten E..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun skiftet de på 2.3E, altså med E bak. Men jeg kan ikke fatte annet enn at de med E passer på alle motoralternativer. Karosseriet er jo det samme, boltene er like og subrammen er den samme, dette uansett om det er 2.0 eller 2.3 :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skrur ut senterbolten, altså den som går gjennom lenkearmen, pass på at hylsen inni foringen på lenkearmen ikke faller ut, samt at skivene blir montert riktig vei. Hylsen pleier sitte fælt om man skal ha den ut, men sånn i tilfelle ;)

Skivene og hylsene

731109.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takk for tipset:), men blir å bytte fjærbeins lagere, dempere, fjærer og alt av foringer foran i en og samme runde, er noe verktøy som ikke jeg har i kofferten, men har en grei nabo som kjører s4 så det ordner seg:) Lurer på om det er noen anbefalinger med tanke på de store prisforskjellene på foringene på nettet? En bærearm med foringer varierer feks fra under 600 til nesten 3000damndamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Da er det bare å melde at foringene passet og nå er ALT byttet ut i forstillingen av armer, stag og foringer i tillegg til KW justerbart og nye fjærbein og hjullagere,+ mansetter på drivakslene:), Kjøpte alt i orig kvalitet utenom bærearmene fra Meiyle som er forsterket og kommer med monteringsett(hylser,skiver,muttere), så får tiden vise om de lever opp til stempelet, selges på meca for 4400k for et par, kjøpte mine på ebay og de ble stemplet ikke tollpliktig og kom på 1800k:)

Endret av Akram
Lenke til kommentar
Del på andre sider