arntarn Skrevet Mars 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2013 hei. har en a4 1.9 tdi 2003 mod. byttet topp. men nå vil ikke bilen starte? hva kan være galt? svinghjulet står på null merke. og det verkøyet som jeg låser av veia står på merke sitt. og den lille som jeg putter inn i kamhjulet passer rett inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mars 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2013 Siden du har pumpedysemotor har du også justerbart kamdrev, er dette justert korrekt? Har også sett folk som har satt kammen 180grader feil. Dette verktøyet du bruker ja? Locking Tool Set - VW/Audi | Tools in Stock, UK, selling Draper Tools, Sealey Tools, Laser timing tools, Gunson and Kamasa hand tools and power tools - air power tools, air tools, body shop, compressors, electric power, motorcycl Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntarn Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2013 jeg har brukt disse 2 Tensioner Locking Tool - OEM T10008 | 310-084 | 23-0058 Crankshaft Locking Tool - OEM T10050 | 310-085. hvordan ser jeg att kamdrev er rikti justert? blir ikke det rikti da når tensioner locking tool går inn i hulle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mars 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2013 (endret) Nei, ser du på kamdrevet så er det 3stk 13mm skruer. De må løsnes så kamdrevet kan rotere. Da setter du på reima, så strammer du den korrekt, når reima er stramma skal de 3 skruene være ca. i midten av sporene sine. Da først strammer du skruene med 25nm og drar rundt motor to turer. Endret Mars 23, 2013 av TL3518 Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntarn Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2013 hmm. er vell sånn jeg har gjort det men. men når stempel 1 står på topp så skal begge ventiler på stempel 1 være stengt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntarn Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2013 da har jeg fått start :) takker å bukker får svar :) det var kamdreve som ikke var helt riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.